Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Risk för missfall?

Hej

Jag gjorde ett VUL i 7+0 och allt såg bra ut. Hjärtat slog och så. Är nu i 10+5 och håller på att spricka av oro. Har inte heller haft någon blödning och försöker intala mig själv att då måste ju allt vara bra. Men det är klart man är orolig. Jag har inskrivning på MVC nästa vecka. Då hoppas jag att de kan kolla att allt står rätt till med det lilla livet. Men antagligen kommer de väl bara att säga, försök slappna av och så länge du inte blöder kan vi inte göra något. Jag kommer få ett utbrott om de inte hjälper mig.

• den kära leken

Nej ett UL lär vi inte få på inskrivningen. Men kanske kan de lyssna på hjärtljuden eller känna efter livmodern. Nåt liksom.

Vi hade försökt i 1,5 år innan vi blev gravida. Så om det inte går vägen är det liksom inte bara att bli gravid nästa månad igen. Klart det gör att man blir lite oroligare.

Nepp nu kommer allt gå bra! Nu bestämmer vi det =)

• den kära leken

Jenny: Oj. Hoppas allt går bra. Inte roligt att ramla och sen börja blöda.

• den kära leken

Var finns den statistiken? Beror inte det på ålder?

Teskedsmamman skrev 2010-01-25 10:02:50 följande:
    Har man sett ett hjärta i vecka 8 eller senare är risken för missfall ca 3%....
  • den kära leken

Teskedsmamman: Jo vår IVF-läkare sa vid VUL:et i v 7+0 att nu är det väldigt liten risk för missfall, bara ett par procent. Men jag undrade kanske mer om du visst någonstans på nätet man kunde läsa om det? Orkar inte sitta i telefon.

• den kära leken

Okej, tack ändå

Teskedsmamman skrev 2010-01-25 10:28:15 följande:
    Nä tyvärr, jag har bara muntlig information om det hela...
Svar på tråden Risk för missfall?