Inlägg från: Citronpasta |Visa alla inlägg
  • Citronpasta

Risk för missfall?

En fråga:

Har gjort ett tidigt ultraljud i vecka 7+3 och då var allt som det skulle, ett litet hjärta slog och tillväxten var bra. Men såklart går jag ändå omkring och oroar mig för missfall... Blöder inget och känner mig fortfarande gravid, men ändå så nervöst. Är nu nu i vecka 8+3. Nån som vet hur stor risken för missfall ändå är resterande veckor? Nån som är i liknande situation?

• Svar på tråden Risk för missfall?
  • Citronpasta

Allt borde ju vara ok, jag försöker också intala mig detta, men så ibland så kommer den där oron över mig. Jättejobbigt, eller hur! Har försökt länge att bli gravid så nu när vi kommit så här långt så vill vi så gärna att det stannar kvar där inne...

Jag har inskrivning på MVC redan på fredag, men vad jag hört så gör dom inget ultraljud där... Nu funderar jag på att boka in ett ultraljud på nåt privat ställe, annars blir det ju inget förrän i vecka 18 om jag förstått det hela rätt.  Åh tiden bara segar sig fram!

• Citronpasta

Lyssna på hjärtljud eller nåt kanske dom kan göra på inskrivningen, det låter bra det. Jag hoppas BM kan stilla min oro lite.

Lycka till, jag ska hålla tummarna för er. Som sagt, nu bestämmer vi att det ska gå bra:)!

• Citronpasta

Jenny Ji: Hur går det för dig?? Har du varit på mvc? Hoppas allt är väl.

Teskedsmamman och den kära leken:
    Gott att höra att det bara är liten risk för missfall om man sett på tidigt VUL att allt är som det ska. Vår IVF-läkare har inte varit så informativ när det gäller det....Det är fortfarande en del frågor som hänger i luften....
    Nåja, min strategi för tillfället är att slappna av, lita på att allt är som det ska och försöka släppa det där med att man måste ha kontroll på allt (he he{#lang_emotions_wink}).

Svar på tråden Risk för missfall?