• otålig

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Följer gärna den här tråden..

• otålig

kolboda tjej: är inte från Kalmar men fick mina killar i v.23+2 nu i maj.. hur har det gått för er?

• otålig

Då kan jag ju hoppa in och berätta att jag är ännu lite längre på vår neo-resa men fortfarande mitt upp i den. Fick våra tvillingpojkar den 29 maj i v.23+2. De är nu 34+0. Båda har opererat ductus och kommer troligen bli aktuella för ögonlaser-operation. Vi har försökt komma ifrån ibland (blir svårare ju mer tiden går och de behöver en mer och mer). Åkt hem någon helg.. För att orka måste man pausa. Ibland räcker det med mikropauser för att få lite ny energi. Och känn inget dåligt samvete över det! En av läkarna sa till oss att passa på att vila och samla kraft i början för sen när de behöver oss mer än sjukvården behöver vi all styrka vi kan uppbåda.. Våra hade respirator i flera omgångar. Nu har ena cpap och den andra fuktgrimma.
    Jag försökte (och försöker) tänka på det faktum att det är en berg och dalbana. Att alla vet det och att det går upp och ner med dessa småbarn länge. Det gör det på nåt sätt lite lättare att hantera. Att veta att det är normalt. Alla känslorna. Glädjen, skratten, gråten, oron, ilskan osv.. Fråga gärna om det är nåt.. Det är fortfarande en bergodalbana men den har planar ut något..

Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17