Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Instämmer med Trolltokas inlägg ovan.
    Jag är glad att du orkar Anci och denna tråden ger ju styrka i sig....
    Vi tänker alla på er!!
    Kram {#lang_emotions_heart}

folk behöver inte ha influensa för att bete sig som svin
  • Full av förhoppning
    SandraLindholm skrev 2010-02-02 07:48:43 följande:
    Jag "får" inte må dåligt även fast det bara är 5 månadersen mina tvillingar kom i v24+4.. Folk förstår inte vad det betyder. Vissa säger " Ja men det är väl vanligt att tvillingar kommer tidigt?" "Joo.. Men kanske inte så tidigt"-säger jag.. Och så är det inget mer. Eller så frågar de hur det gått med barnen, "bra" säger jag och sen är det inget mer. Sen fick jag en kommentar "Hur länge fick ni stanna på BB då? Vi fick stanna en dag extra på BB för lillan skulle gipsa benen" Jag blev helt stum! Sen hade jag skrivit ett inlägg i min blogg att när man var på sjukhuset inte viste om man skulle våga somna för rädlan att vakna av att läkaren skulle komma och säga att ens barn håller på att dö. Då får jag denna kommentaren "Jo men så är det nog för alla mammor, jag var jätterädd att mina barn skulle dö i plötsligspäbarns död" Jag undrar hur det ska bli med mig när barnen är ett år, får jag inte må dåligt för min omgivning nu så kommer jag inte få de senare heller.. "Men allt gick ju så bra, sluta älta det nu" "Lev och skit i det gamla" Ville bara skriva av mig lite
     Min vän som har två prematurer sade nåt väldigt klokt som jag försöker tänka på när jag blir så ledsen som du för att folk inte förstår och de bara tycker att man älter.

För att kunna förstå så måste man gå igenom det, så då är det bättre att de inte förstår.

För det här är ju inget man ens önskar sin värste fiende.

Jag möter folk som blir irriterade när jag har korrigerat Elias ålder gällande utvecklingen och storleken och fräser "ja men han är ju född när han är född, så kan du ju inte säga" Om jag tillägger hur gammal han SKULLE varit. Och ändå är han ju "bara" 2,5 månader för tidigt född och har "bara" haft sjuka lungor.
    Tänker då på de som är födda i vecka 23 och 24 som då ska rulla från mage till rygg och på andra hållet några månader innan de ens skulle varit födda, om folk tror att man magiskt bara hoppar över några månaders utveckling och tillväxt när man föds för tidigt.

Hoppas att du känner någon form av utlopp här iallafall när de andra inte förstår!!
    Vi är MÅNGA här som förstår precis.

Kramar!!
  • Full av förhoppning

Usch så hemskt Sandra... håller tummarna att allt är ok med Liam och att ni slipper sånt i fortsättningen!!!

Tessita - fy vilken hemsk kommentar Hörde en mamma till min dotters förskolekompis prata om sin kompis som fått barn som vägde 1500g och att bilderna såg äckliga ut och jag blev skitledsen för Elias vägde 1520g (mycket jämfört med många här inne dock men ändå så litet)... folk tänker sig inte för.... de säger så fel saker men man får försöka tänka att de inte menar det så.... de vet inte vad de ska säga eller göra eller hur de ska hantera det.

• Full av förhoppning

Åh Anci... positivt och jobbigt på samma gång. Lilla prinsesskorvsängeln {#lang_emotions_heart}
    Hoppas så ni får vila upp er lite och ha det skönt på semestern och ladda batterierna.
    Kram!!!

• Full av förhoppning
    Emmy K skrev 2010-04-03 00:55:05 följande:
    Vi ligger på 21:an som så många gånger förr. Nelia har 3 liter syrgas och ligger ändå ibland på bara 88% De har fått höja flera gånger och jag mår riktigt dåligt av oro. Tänk om vi förlorar henne!
    Jag tänker på er och hållar alla tummar att allting ska gå bra och gå över fort så hon blir frisk!!!
    Tusen kramar till er!!!
Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17