• Mifuna

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Sussna skrev 2010-03-17 15:12:22 följande:
    Hej tjejer! nu har ja varit på ett väldigt bra UL som jag är nöjd me! som sagt var ja ju inte alls nöljd efter RUL...men den här gången gick läkaren igenom alla bebisens organ,peka ut och förklara vad allting va. Och allting såg bra ut,den växte bra och allt. Bf är fortfarande 2 aug (om de nu kan ändra på 2 veckor)Och efter mycket tittande och vridande så fick vi veta könet....det är en liten POJKESå nu efter ul:et så va ja ner på stan och köpte dom första bebis kläderna till vår lilla pojkDakine:hoppas att allt har gått bra!
    Grattis till pojken Skönt att du blen nöjd den hät gången, vi har haft tur alla gången vi varit på ultraljud, dom har verkligen gått igenom allt och tagit gott om tid på sig.
  • Mifuna

Har fått en envis förkylning och nu dessutom munsår.. Får aldrig det i vanliga fall. Inte alls roligt

• Mifuna

Jag ska ner bm imorgon. Blir spännade att mäta magen samt att se om allt pimplande av blutsaft gjort någon skillnad.. Upptäckte dock igår att jag missat att den ska stå i kylen när den är öppnad {#lang_emotions_undecided}

• Mifuna
    bumbi 84 skrev 2010-03-18 13:13:33 följande:
    jobbigt! det verkar som man kan få det mesta av att vara gravid.
    Jo jag fick munsår ett par veckor innan sonen föddes också, det var ju ett par år sedan nu.. Så tydligen hör det till för min del
  • Mifuna

Har nyss varit hos bm. Mitt hb var verkligen inte bra, ahde sjunkit 119 till 100 så nu blir det till att knapra järntabletter för fullt. Vågar inte ens tänka på hur min mage kommer att må. Allt annat var bra. Måttet på magen låg precis på kurvan och hjärtat tickade på fint.

• Mifuna
    The Kittycats skrev 2010-03-19 14:58:20 följande:
    Skönt att allt annat såg bra ut förutom hb:t iaf. Måste du äta flera om dagen nu? Min mage verkar reagera när jag går upp i dos med tabletterna, men hittills har det alltid stabiliserat sig ungefär efter en vecka igen. Hoppas det inte blir så illa som du tror med magen.
    Jo det blir två tabletter om dagen i två veckor, sen en om dagen efter det.. Har börjat med inolaxol också så att jag förhoppningsvis slipper bli helt kass.. Håller tummarna. Klarade inte ens av att ta järntabletterna var tredje dag utan att bli helt förstoppad sist jag provade.. Men tyvärr är det ju inte så mycket att välja på
  • Mifuna
    MrsCharlotte skrev 2010-03-19 17:53:48 följande:
    Ja min bm tipsade om Lactulos som man kan ta varje dag om man är hård i magen. Så jag får väl göra det, för just nu står min mage helt still.
    Laktulosen kan jag tyvärr inte äta eftersom jag både har problem att bryta ner glukos och laktos..
  • Mifuna

Funderar på om jag ska ringa till min bm och be att få komma ner och kolla mitt hb. Hade ju 100 sist och har ätit niferex sen dess (en vecka imorgon) och skulle gärna vilja veta om dom gör någon nytta eller om jag borde byta till någon annan sort. Har inte ny tid förrän 14/4 så det är ju nästan 3 veckor dit

• Mifuna
    Ecorelle skrev 2010-03-25 11:02:35 följande:
    Det borde ju inte vara något problem att bara komma och kolla hb, det går ju jättefort!
    Jag ringde ner till dom men dom tyckte inte det var någon idé att komma ner tidigare eftersom det skulle ta några veckor innan allt knaprande gav utslag. Jag får helt enkelt hålla tummarna
  • Mifuna

Igår var vi på 3D-ultraljud, det var riktigt häftigt att se lillen. Han verkar bli lik sin storebror. Idag har jag varit hos barnmorskan, har äntligen fått upp mitt hb lite. Hade 112 nu jämfört med 100 som jag hade sist

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2