Inlägg från: Scapula |Visa alla inlägg
  • Scapula

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Maja09 skrev 2010-01-26 14:46:30 följande:
    Vad kul! Min livmoder ligger i framväg sa bm igår när jag var på RUL och så sa hon att de kommer dröja lite längre innan jag känner men jag längtar!!!! Verkar så himla mysigt liksom!
    Menar du att moderkakan ligger i framvägg?! =) för då känns sparkarna senare än om den ligger i bakvägg =) moderkakan är ju nån cm tjock så det behövs lite mer kraft för att det ska kännas! däremot kan man ju känna buffar bakåt/nedåt men det är mkt otydligare, jag känner än så länge bara såna buffar så jag tror att min moderkaka också ligger i framvägg. När jag väntade sonen kände min sambo utanpå magen i v 19 och jag hade känt ett par veckor, då var moderkakan i bakvägg.
    Kram
  • Scapula
    Fru Landström skrev 2010-01-26 17:32:43 följande:
    Ni som har fått tid för rul eller varit på rul vilket vecka och dag har ni varit i? Inser nu att jag kommer att gå i v 20 (19+3) tycker att det är lite sent.
    Jag kommer också vara i 19+3 när jag ska dit nästa vecka! känns sent men helt normalt =)
  • Scapula

Det gick bra hos doktorn, blev inte så mkt klokare dock =) hon undersökte mig noga, klämde kände lyssnade etc och jag är tydligen frisk som en nötkärna! hon trodde huvudvärken berodde på nån infektion i kroppen som nu verkar vara på väg att gå över, endast svag svag huvudvärk nu!

När man får gå på  RUL verkar ju bero på vart man bor. En del går ju redan i v 16+ medan andra i v 19+. Det verkar iaf vara vanligast i vecka 18+ och att många landsting vill att man ska ha gått 18 fulla veckor. Känns ju lite knepigt, borde vara lika överallt! men det lär ju inte spela så stor roll, många blir ju flyttade åt nåt håll också!

• Scapula
    Viktoria5 skrev 2010-01-26 15:25:32 följande:
    Hej!Nu har jag varit på RUL och det såg bra ut! Sist låg den väldigt stilla nu var det en livlig liten krabat därför fick jag inte heller så bra foton. Min moderkaka ligger bakåt. Känner rätt mkt av knodden. Jag ät inte så jätte tjock (än...) så min man har tom känt en spark utanpå magen precis då jag kände en rejäl buff. KramKramn
    Grattis!!
  • Scapula
    Maja09 skrev 2010-01-26 18:26:01 följande:
    Det var precis det jag menade!! Så jag får tålmodigt vänta helt enkelt det är ju trots alllt första beben också, men sjukt vad man kan känna kärlek till någon man aldrig träffat! Helt underbart! Kram
    Hi hi =)
    Jag har också gravidhjärna, satt nyss på facebook och bokade in lekdejt med en kompis och hennes son på fredag, de skulle komma hit och jag fixa lunch. Samtidigt läser hon min blogg och där hade jag skrivit att jag skulle jobba på fredag, det hade jag helt glömt bort =) vi fick skjuta på dejten!
    kram
  • Scapula
    Viktoria5 skrev 2010-01-27 14:04:35 följande:
    Nu harjag lagt in bilden på min mage. Fotot är taget förra veckan...
    Du måste göra galleriet synligt för oss andra, nu går det inte att se =)
  • Scapula
    Anelan: Fiinfin mage och bebis =)

Sokkerkakan: Grattis till jobbet! och känn dig lugn med magen, jag kände inte livmodern tydligt med första barnet förrän kanske i vecka 17. Magen växte innan men jag är ju inte pinnsmal. Fixa en orgasm och försök känn då, då är det lättast tycker jag!
  • Scapula
    Viktoria5 skrev 2010-01-27 17:13:57 följande:
    Scapula: Hur gör man så att alla kan se bilderna?
    Tryck på inställningar långt upp på sidan, där alla symboler som barnkammare etc är. Där kan du välja vad som ska vara synligt för andra genom att bocka för små rutor. Hoppas du förstår =)
  • Scapula
    Sokkerkakan skrev 2010-01-27 20:48:15 följande:
    Men ni som säger att man känner livmodern bäst under en orgasm.. ska man känna efter den samtidigt som man får orgasm eller efteråt? :-P
    När du får orgasmen, lägg handen/händerna på magen och känn. Den håller sig hård en stund men inte så länge, kanske nån minut det är säkert individuellt =)
  • Scapula

Hej tjejer!

Malten: grattis till lyckat VUL!!!

Sussna: Vad myyys att få höra hjärtljudet =)

Maja09: Som gravid är mina orgasmer också mycket kortare och mindre intensiva, tyvärr också inte lika sköna =( Jag frågade BM om det förra graviditeten och hon sa att det var ganska vanligt, trist men sant! iofs så har jag inte direkt nån sexlust så det går väl an ändå, värre för gubben =)

Strax ska jag åka på middag med vinklubben jag är med i. Vi är ett gäng tjejer och kärringar på 30st som träffas en gång i månaden och äter mat samt har vinlotteri. Några ggr om året gör vi nåt roligare som i oktober när vi var på ladies night i sundsvall och bodde på hotell, skotertur med övernattning är det varje år. Det är skoj och mysigt! man brukar vinna mkt när man är gravid så håll tummarna för mig ikväll =) första pris är 12 flaskor vin, guud vad jag kommer sukta efter dem om jag vinner =) jag ÄLSKAR rött vin!

Vecka 18+4 idag och nedräkning till RUL, 5 dagar kvar!

Kram på er

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2