För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2
Kram
Det gick bra hos doktorn, blev inte så mkt klokare dock =) hon undersökte mig noga, klämde kände lyssnade etc och jag är tydligen frisk som en nötkärna! hon trodde huvudvärken berodde på nån infektion i kroppen som nu verkar vara på väg att gå över, endast svag svag huvudvärk nu!
När man får gå på RUL verkar ju bero på vart man bor. En del går ju redan i v 16+ medan andra i v 19+. Det verkar iaf vara vanligast i vecka 18+ och att många landsting vill att man ska ha gått 18 fulla veckor. Känns ju lite knepigt, borde vara lika överallt! men det lär ju inte spela så stor roll, många blir ju flyttade åt nåt håll också!
Hej tjejer!
Malten: grattis till lyckat VUL!!!
Sussna: Vad myyys att få höra hjärtljudet =)
Maja09: Som gravid är mina orgasmer också mycket kortare och mindre intensiva, tyvärr också inte lika sköna =( Jag frågade BM om det förra graviditeten och hon sa att det var ganska vanligt, trist men sant! iofs så har jag inte direkt nån sexlust så det går väl an ändå, värre för gubben =)
Strax ska jag åka på middag med vinklubben jag är med i. Vi är ett gäng tjejer och kärringar på 30st som träffas en gång i månaden och äter mat samt har vinlotteri. Några ggr om året gör vi nåt roligare som i oktober när vi var på ladies night i sundsvall och bodde på hotell, skotertur med övernattning är det varje år. Det är skoj och mysigt! man brukar vinna mkt när man är gravid så håll tummarna för mig ikväll =) första pris är 12 flaskor vin, guud vad jag kommer sukta efter dem om jag vinner =) jag ÄLSKAR rött vin!
Vecka 18+4 idag och nedräkning till RUL, 5 dagar kvar!
Kram på er