Monki skrev 2010-02-23 16:36:24 följande:
Vad tråkigt att höra. Försök att ignorera det (vet att det är svårt, har själv vart i den sitsen) och gläds åt att ni är gravida och roffa åt er all positiv energi från alla andra runt er.
men jag vet att svärmor inte tycker om mig men har aldrig riktigt förstått varför. De satt i 4 timmar och försökte få oss att göra abort som de tyckte. Hur vi känner och tycker hade inget med barnet att göra för allas bästa var abort det ända alternativet sa de.
McYama skrev 2010-02-23 17:38:32 följande:
Så himla tråkigt bemötande!!!! Jag förstår att ni blev ledsna!!! Om de bara får lite tid att smälta allting så hoppas jag att de ändrar sig!!! Själv har vi inte berättat för våra föräldrar ännu. Jag både vill o inte vill, men e så himla rädd för MF. Samtidigt så är jag rädd för att berätta för jag tror inte att jag själv har fattat att jag faktiskt är gravid!!! Får ett fånigt leende på läpparna bara jag skriver det... hi hi hi Hur har ni andra gjort med att berätta för anhöriga, när vågar man?? själv är jag i v5+1.¨ Kramar
Får hoppas att de verkligen ändrar attityd mot barnet. Så inte barnet blir lidande sen. Vet själv hur det var/är med frånvarande morföräldrar. Dock blir ju detta farföräldrarna till barnet men tror det är samma sak

Taryn skrev 2010-02-23 18:11:56 följande:
Va? 3 ar itne tillrackligt? Nej det var inte trevligt av dem. Vad sager dina foraldrar da? Min sambo och jag har just haft var 1 ars dag och vi ar 2 manaders gravida. Skulle nan ha sagt nagot sadant hade jag blivit riktigt upprord! Nu kommer ju sjalvklart alla alska barnet nar han/hon val ar fodd och ingen kommer tycka att det inte borde ha blitt fodd. Men fy attans for at tvara klumpig och otrevlig med sina uttalanden!
Nej tydligen så är inte 3 år tillräckligt för dem. Har inte berättat för mina föräldrar ännu då jag vill berätta för både mamma och pappa samtidigt och det är inte alltid min pappa är hemma då han har ett jobb som kräver att han är mesta dels utomlands.
Så vi har bara berättat det för hans föräldrar och en faster till mig då jag råka försäga mig till henne. Har en otroligt bra relation med min faster. Hon är bara 9 år äldre än mig så vi har umgåtts en hel del.