• Zappa1

BF Oktober

Hej alla.

Jag och min man har kämpat så länge för att få bli gravida! Trodde att det aldrig skulle lyckas.
    Härom veckan satt jag ensam på ett hotellrum långt bort i världen (ute på jobb) och passade på att testa. Och där var det. Ett klart och tydligt +! Jag har inte ens vågat anmäla mig här, men nu har jag fått tillräckligt många symtom, så här är jag. Nojjig och lycklig!
  • Zappa1

Ja, just det ja, glömde det viktigaste. Äntligen slipper jag skriva BIM utan får skriva BF. Mitt BF är den 6 oktober!

• Zappa1

Har nått fram till v5+6. Jag försöker att ta en dag i sänder.Vilket är så svårt när man har längtat så länge. Jag känner innåt och har molvärk, ryggont och ibland känns det nästan som kramp i slidan. Jag nojjar och är superlycklig om vartannat. Jag knaprar apotekets kvinno-vitaminer.

• Zappa1
    drömmaromsmått skrev 2010-02-09 19:05:35 följande:
    Önskar jag också kunde vara glad åt värken i magen, men jag är livrädd att det ska vara något, ja ja det släpper väl lite smått så snart jag passerat BIM. Känner mig super töntig som nojjar så här mycket, men det är allt som maler runt i huvudet på mig än så länge. Somnade på soffan idag precis som jag gjort varje dag den senaste veckan och vaknade av att telefonen ringde sen fick jag super ont igen och paniken kom krypandes och höll i sig tills värken släppte.
    Jag förstår så väl hur du känner!!! Jag är i samma nojjiga fas. Jag längtar till den dagen jag får höra hjärtslag, eller får ett bevis på att allt är bra. Fram till dess kommer jag nog troligtvis att nojja över alla smärtor, känslor. Jag springer på toaletten stup i kvarten för att se att jag inte blöder. Inte alls den lyckliga idyll jag trodde skulle infinna sig när man äntligen blev gravid. Men som min höggravida syrra säger, all värk just nu är bra värk! Kram till er alla!
  • Zappa1
    drömmaromsmått skrev 2010-02-10 07:31:17 följande:
    Sitter och väntar på att gyn i skövde ska öppna sina telefoner =( När jag klev upp imorse gick jag på toa och när jag torkade mig fick jag blodblandade flytningar på pappret. Försöker att inte oroa mig men det här är min värsta mardröm, det får bara inte vara ett mf!!
    Glöm inte att slemhnnorna är helt tossiga nu när du är gravid. Det behöver inte alls vara ett mf!!! Kram igen!
  • Zappa1

Kan nån förklara för mig hur i hela fridens namn jag ska ha tid att jobba nu när jag måste scanna alla sidor om graviditeter??? Jag kan inte koncentrera mig!

• Zappa1
    Lurven83 skrev 2010-02-14 14:48:30 följande:
    Själv gick jag in i v 8 igår och ibland kan jag faktiskt glömma bort att jag är gravid, vilkt då är ett gott täcken då jag mått så dåligt. känns en aning bättre nu och kommer någ gå bra på jobb imorgon.
    Skönt att höra att ni andra inte har galet mycket symtom heller. Konstigt hur jag går och längtar efter att må illa. Låter ju lite knäppt ju. Jag är i vecka 7 och är trött på kvällar, har ont i tuttarna och har fått städ-dille. Badade min hund och katt idag. Jag tror att det är symtom
    bBF 6 Oktober
  • Zappa1

Det känns som att man får vara försiktig med vad man önskar sig, t ex fler graviditetssymtom. Jag började må illa idag och det är inte lattjo. Jag har jobbat hela dagen och är heeeeelt slut redan. 

Jag är också supertrött och kan inte sova. Jag är uppe och kissar typ 7 gånger/natt. Heeelt galet. Någon som har något tips?
    BF 6 Oktober can't wait
  • Zappa1
    Vad härligt för er som har fått se de små.
    Själv har jag haft en helvetesdag. Jag ställde till en scen under ett möte när jag fick tokspel och började gråta av absolut ingen anledning alls. Sen berättade en kollega om ett tv-program om adoptioner,  och då började jag gråta igen. Ja, herregud jag utgår från att det är hormoner och inte att jag har blivit bindgalen.
  • Zappa1
    Lurven83 skrev 2010-02-19 10:26:39 följande:
     Undrar med om det är någon som bloggar om sin graviditet?
    Jag bloggar om tiden fram till graviditeten och fortsätter nu som gravid.
    Vecka 8 moving forward
  • Zappa1
    Lurven83 skrev 2010-02-19 15:05:58 följande:
    hihi kom på haha vad har du får blogg?? om man får kolla ?
    Sorry, glömde säga adressen. Jag har det mesta skrivet i mitt lilla krypin här.
    BF 6 Oktober can't wait
  • Zappa1
    Ella1986 skrev 2010-02-21 17:26:14 följande:
    Hej tjejer! Har en fråga till er som jag bara måste få svar på innan jag blir tokig!  Var ute och åkte längdskidor i dag. Föll på rumpan fyra-fem gånger innan jag gav upp och gick sista biten hem. Är det farligt att ramla på rumpan när man är gravid? Kan risken för missfall öka? Jag är i vecka 7+6, ska tilläggas.  /Ella
    Jag och min syrra åkte längskidor (för första gången sedan högstadiet) för några veckor sedan. Det var innan jag hade testat och visste att jag var gravid och min syrra var i 14e veckan. Det var inte mycket vi stod på benen och vi ramlade hårt på rumpan massor av gånger och vi är båda fortfarande lyckligt gravida!
  • Zappa1
    Ja Ella, det är mycket man passar på att nojja för. Själv fick jag i mig japanskt godis med sjögräs i igår för jag visste inte att det inte är bra. Men jag ska försöka att inte nojja över det.
  • Zappa1

För det första så hajjar jag inte alla dessa konstiga föräldrar och svärisar som inte blir glada över att bli far- och morföräldrar???!!! Är de blivande föräldrarna glada så ska omgivningen bli lika lyckliga.

Själv har ju jag och min man kämpat länge för att bli med barn, så vi får försiktiga lyckoönskningar. Alla är rädda för att vi ska få missfall. Just nu vill jag bara känna odelad lycka och slippa all oro.
    BF 6 Oktober can't wait
Svar på tråden BF Oktober