Inlägg från: Sessan1985 |Visa alla inlägg
  • Sessan1985

BF Oktober

Jag har precis plussat =) Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, många olika bud men 4-6 veckan vad det verkar. Jag har fått lite olika datum på bf, 9 okt, 13 okt och även typ 29 sept så jag vet inte riktigt. Får väl vänta och se vad det visar senare. Men i början, mitten av oktober tror jag verkar mest rimligt. 

Jag har mest haft s k växtvärk, lite huvudvärk, lite illamående men det har inte varit så farligt alls ännu. Däremot har jag varit väldigt gasig i magen, någon som känner igen sig? Vet inte om det beror på graviditeten men jag har läst att det kan bli så =)
  • Sessan1985
    anja1661 skrev 2010-02-04 20:09:30 följande:
    även jag har huvudvärk och är supergasig i magen! grattis till plusset föresten! har nog grattat dig i den andra tråden tror jag...
    Jag fattade ju inte att det berodde på det men jag fiser jätte ofta och de luktar ju inte hallon precis om man säger så =) Ja du har skrivit i min tråd innan, tack tack och ett stort grattis till dig me =)
  • Sessan1985
    thweni skrev 2010-02-05 15:35:38 följande:
    LJ87: Ja, nu har jag ju jävligt ont och blöder mycket, och det är klumpar. Går inte att förneka längre. Jag vet att det är ett missfall, så tyvärr drömde jag en sanndröm. Den enda tröst jag har är att det var något fel på fostret och det känns ju bättre att fostret aborteras av livmodern om det är något fel än att det föds med kanske stora organdefekter som gör att det kanske behöver ha apparater för att kunna leva. Låter hemskt, men det känns faktiskt lite bättre.Men nu när vi fått en försmak på graviditet och bebis så har vi bestämt för att försöka igen snart. Det var ju inte planerat från början, så det här har gjort att vi känner oss lite mer redo och riktigt sugna. :)Som sagt, jag hoppas verkligen att det går bra för er andra och att ni får fina oktoberbebisar! :)
    Fy jag blev alldeles gråtfärdig när jag läste ditt inlägg, jag beklagar verkligen. Sköt om dig nu och sedan när ni känner er redo så gör ni ett nytt försök =) Många kramar till er
  • Sessan1985

En liten fråga till alla i denna tråden: Jag undrar om någon av er har börjat äta folsyretabletter ännu? Jag var nämligen på apoteket idag och frågade där om lite råd om vad man ska köpa och tjejen på apoteket rekommenderade några tabletter som innehöll både folsyra, järn m.m. Tabletterna heter MaxMedica Kvinna, är det någon som känner till dessa? Jag googlade dem men kunde inte hitta något om dem. Vet inte om jag vågar börja äta dem om de inte är ok, fast man borde väl kunna lita på apotekets personal? Hon sa att hon själv har ätit dessa tabletter när hon varit gravid. Men man blir ändå lite löjlig när man inte känner till produkten man stoppar i sig =) 

• Sessan1985
    sandraaa01 skrev 2010-02-08 19:33:24 följande:
    Jag har ätit folsyra i 5 dagar nu! jag frågade också på apoteket och blev rekomenderad en med bara folsyra.. :)
    Okej, men skulle du börjat ätit den som jag fick? =) Det borde ju inte vara något konstigt med dem när hon rekommenderade dem eller? är lite nojjig som sagt =)
    Det var som du hade hoppats då alltså? ingen mens ännu?
  • Sessan1985

Till Sandraaa01 och MariaOMarkus: Nu har vi samlats här istället. Denna tråd är lite mer utvecklad än den vi tre hade =) Kul att se er här oxå. Allt bra med er? Hur mår ni nu?

• Sessan1985
    anja1661 skrev 2010-02-08 19:41:20 följande:
    jag har börjat med MittvalKvinna. det innehåller massa olika saker....vitaminer, järn, folsyra mm mm mm.....100tabletter för 115kr...tycker jag e bra!!
    Ja men då verkar detta vara något liknade som jag har så då kan jag nog vara lugn då =) Tack för ditt svar!
  • Sessan1985

Hur mår alla nygravida kvinnor i denna tråd idag då? Några symtom? 

Själv har jag mått lite illa idag för första gången. Inte så att det har varit fruktansvärt, men ändå lite smått sådär. Annars har jag inte känt så mycket nu på någon dag, känns lite oroväckande men jag vet ju att det kan gå lite upp och ner så det är väl inte något att oroa sig för kanske?
  • Sessan1985

Kanske är på sin plats med lite uppdatering om vilken vecka alla är i? jag känner att jag inte har riktigt koll på det och orkar inte gå tillbaka och kolla i tråden =) 

• Sessan1985

Enligt FL graviditetskalender är jag i v5+0 idag. Jasså ska du göra UL så tidigt? brukar man få det? jag ska till mvc den 26/2, tror du jag får göra det då med? 

• Sessan1985
    MariaOMarkus skrev 2010-02-08 20:09:40 följande:
    Anja - precis samma för mig :/ jobbigare blire om jag måste bära på dottern :/ Sessan - jaa eftersom jag inte vet riktigt vilken vecka jag är i så får jag göra ett tidigt ulatrljud. du kan ringa och fråga innan du går dit så kan din BM kanske boka in dig =) om du inte heller vet riktigt borde du ju få de
    Okej, då förstår jag =) Men jag är ganska säker på att jag är i v5, eftersom det visade positivt på äl-stickan 16/1 =)
  • Sessan1985
    MariaOMarkus skrev 2010-02-08 20:17:49 följande:
    evve - va kul och se =) Sessan =) jaa annars får du veta mer på rutin ultraljudet runt vecka 18-19 =)
    det känns som en hel evighet tills dess, hoppas att det går fort =)
  • Sessan1985

Ja jag har berättat för min pojkvän, det gjorde jag med en gång när det visade positivt på testet. Det hade känts konstigt för mig att hålla inne det för honom, man är ju ändå två om det och jag tycker att han har lika stor rätt att veta om det än mig. Men alla gör ju som de vill såklart men för min del hade det känts fel att inte berätta. 

• Sessan1985

Någon som har klåda över hela kroppen? Jag tror att jag blir tokig snart. Jag vet inte om det har med graviditeten att göra, men har läst att det är många som får så. Jävligt jobbigt är det iallafall =)

Hur mår ni annars idag?

Själv mår jag lite illa till och från, är fruktansvärt trött vilket pojkvännen inte uppskattar han tycker jag är tråkig =), får lätt ont i ryggen, lite molvärk då och då, fiser och rapar i ett känns det som och sist men inte minst denna klåda.

En fråga bara: Hur räknar ni vilken vecka ni är i? på vissa ställen stär det ju si och andra så. Om jag är v5+6 så är jag väl i vecka 6? man räknar väl den veckan man går in i eller har jag fattat helt fel? kanske är en dum fråga men jag kan inte sånt här, det är första gången och det är ju lite förvirrande när det står olika på olika sidor =)

• Sessan1985
    Taryn skrev 2010-02-18 23:52:58 följande:
    Jag vet inte riktigt hur jag gjorde.. laddade upp den igen..
    Vi kan fortfarande inte se ditt bildgalleri =( jag hade precis samma problem och det är inte så lätt att veta hur man ska göra. Den här förklaringen fick jag på hur man gör: Gå in på presentation - där ser du något som heter inställningar, där har du en inställning som heter kontoinställningar (vänster meny) - sedan klickar du i bildgalleri och trycker på spara. Hoppas att det var så man gjorde =)
  • Sessan1985

Nä förlåt nu blev det fel ändå =) du ska inte in på presentation, det finns en flik som heter  insällningar (kugghjulet) där står det kontoinställningar och lite längre ner Navigeringsval och där kan man kryssa i de oika sakerna som man vill ska vara synliga för andra. Lycka till =)

• Sessan1985

Jag vet att jag redan har frågat detta, men fick inte så många svar som jag hade hoppats på =) Jag är idag i vecka 6+4, är jag i vecka 6 eller vecka 7 då? Som sagt så står det ju olika på olika ställen man läser.

• Sessan1985
    lilltiger skrev 2010-02-19 08:23:38 följande:
    Då är du inni 7e veckan.. Och har 3 dagar kvar tills du kliver i 8e v=)
    Är det så BM räknar oxå? någon skrev här att BM räknar bara fullgångna veckor. Vet du något om det?
  • Sessan1985
    lilltiger skrev 2010-02-19 08:55:35 följande:
    Vårdpersonal räknar fullgångna veckor. V 12+2 blir således v 12 hos BM men v 13 i dagligt tal, du har alltså gått 12 fulla veckor men är inne i den 13:e graviditetsveckan.Detta är ett ex=)
    Tack så mycket för hjälpen =)
  • Sessan1985

Hej på er!

Har idag varit på hälsosamtal där fick jag ett nytt BF, den 29/9. Jag är nästan 100% säker på att detta datum kommer att skjutas upp efter UL, eftersom jag fick positivt på ÄL den 16/1 och då borde vara i vecka 7+4 istället för som de sa idag vecka 9+1. Men jag tar det som positivt att jag då kommer att få göra UL tidigare än jag trodde =) Hoppas jag ändå får vara med i denna tråd trots att de nya BF är i september? =)

Hoppas alla mår bra. Ha en trevlig helg. Kram

Svar på tråden BF Oktober