Inlägg från: Lollinona |Visa alla inlägg
  • Lollinona

BF Oktober

Hej!

Testade positivt i morse och kan knappt tro att det är sant! =) Känner knappt några grav-symtom öht. Funderar på om testet ljuger för mig. :O
    Men om det talar sanning, vilket jag innerligt hoppas så har jag BF 25 okt, och det är första barnet. Bor i Gbg för tillfället men flyttar till Falköping om en månad. 
    Har alla andra BF i början av oktober eller finns det fler med ungefär samma datum som jag? :) 
    Vad många smålänningar det var här förresten, ingen som bor i Gbg, Fkp-ings trakten? :)
  • Lollinona
    anja1661 skrev 2010-02-17 16:35:48 följande:
    grattis o välkommen! jag har bf 16 oktober....varken i början eller slutet!
    Tack!
    Grattis själv! :D 
    Tyckte bara att det verkade som att de flesta hade BF i början av månaden. ^^
  • Lollinona
    2små2stora skrev 2010-02-17 20:16:19 följande:
    Jag bor 1 tim från Stockholm Jag har BF 20101010
    Vilket lätt personnummer om han/hon väljer att faktiskt titta ut då. ;)
    I vilket väderstreck? =)
  • Lollinona

Jag testar mig nog om det erbjuds, men vi får se. Är ju bara 20 så risken är ju inte så hög för mig... Men man kan aldrig vara nog säker. :)

• Lollinona
    McYama skrev 2010-02-22 13:58:10 följande:
    Hej alla, Jag plussade för första gången i mitt liv för en vecka sen och idag går jag in i vecka 6. Beräknad BF är 24/10 och det är mitt och min mans första barn. Jag är 33år o är jättespänd och nervös. Livrädd för att få MF, men försöker just nu mest att fatta vad det är som händer i min kropp. Det känns helt overkligt att jag har ett pyttelitet pyre i mig som helt kommer att förändra vårt liv!!!! Jag är nog i chock tror jag... Kram alla
    Grattis till plusset! :) Alla är nog lite spända och nervösa, iaf så är jag det med. ;) Hoppas att allt går bra för dig, din man och ert lilla pyre! Och grattis åter igen. :D
  • Lollinona

Måste bara får skriva av mig lite då jag såg att ni hade diskuterat missnöjda/besvikna föräldrar tidigare...

Berättade för mamma och pappa att jag och pojkvännen ska flytta ihop "på riktigt", jag har bott i hans lägenhet sen innan jul utan att vara skriven här. Bodde ensam i en lght ett tag men fick problem med ekonomin (engångs händelse) så var tvungen att flytta hem till mamma och pappa igen. Trivs däremot inte där och det känns inte som hemma för mig. Inte heller pojkvännens lägenhet känns som hemma, så jag har i princip känt mig hemlös ett tag... Väntade med att berätta för föräldrarna, men igår blev jag så illa tvungen och de blev inte glada. Började predika om ekonomi, budget och nyttan med att ha en trea på två personer... Blev verkligen ledsen då jag har känt mig olycklig av att inte ha ett riktig hem. Dessutom är jag i vecka 6 och vill inte berätta om barnet för dem än... Mamma kan dessutom få mig att känna mig så värdelös, som att det de vill är det som jag borde göra, även om jag blir olycklig av det hela. Kom att tänka på att de inte kommer ställa sig ett dugg positiva till att bli morföräldrar, iaf inte till en början. Jag skulle aldrig kunna göra abort men mina tankar om deras framtida reaktioner kring bebisen fick mig att tänka "vad praktiskt det vore med missfall". En HEMSK tanke! För jag vill absolut ha det här barnet, jag grät i nästan en timme av bara tanken på missfall och på det som jag precis hade tänkt!
    Usch, ville bara häva ur mig allt det här...
    Jag är 20 och min pojkvän är 23, däremot så har vi inte varit ihop länge alls, bara ett halvår idag... Men vi känner att det här är helt rätt och pojkvännen är nästan gladare över graviditeten än jag. Och det vill inte säga lite. :)
    Tack om det var någon som orkade läsa. =) Känner mig fortfarande skakig bara av att tänka på det hela... {#lang_emotions_throwup}
  • Lollinona
    Familjen Rockström skrev 2010-02-25 09:59:29 följande:
    åå vilken jobbig situation du är i. när man är gravid så vill man ju såklart att ens föräldrar ska bli jätte glada. trist när det inte blir så. du har alltså inte berättat att ni väntar barn? fall jag var du så skulle jag nog vänta med det tills efter v 12. kanske så blir dom glada :) hur bor ni nu? jag kan berätta lite om mig själv. när jag blev gravid med min dotter så var jag 19 år (oplanerat) jag och min kille hade bara varit tillsamans med varandra i 1 år och några månader men vi hade inte en tanke på att göra abort även om hela vår planering av framtiden blev ändrad (vi båda skulle rycka in i lumpen, 2 månader senare). vi bode tillsammans i en 1a på 43 km. vi båda jobbade och så. vi bode i vår 1a tills vår dotter var 7 månader sen flyttade vi till en 3a. inte måste man bo i en 3a när man skaffar barn!! ekonomin är ju viktigt så klart. så att man kan försörja sitt barn och sin familj. jobbar du? vi klarade oss :) våra föräldrar blev jätte glada! kanske blir dina med det? om inte så får dom lära sig att aceptera situationen. åå gumman!! inte ska du tänka på missfall sådär!! ALLT kommer gå jätte bra!!! 6 månader är väll bättre än ett one nhigt stand :P sen så är det väll jätte roligt att din kille är super glad! när du väll berättar för dina föräldrar så gör det tillsmans så ni kan få stöd av varandra. önskar dig all lycka i framtiden!!!
    Nej, jag har inte berättat för dem än, tänker vänta så länge som möjligt. Iaf efter vecka 12, eventuellt längre än så. Jag tror att det kommer bli glada efter ett tag, och de kommer absolut vilja vara delaktiga i det hela. Så det blir nog för dem att helt enkelt acceptera situationen. :) Vi bor i en etta på 35 kvadratmeter, men vi hade tänkt flytta redan innan jag fick plus, av en massa anledningar, sen så tyckte pojkvännen att en trea var bättre än en två så det blev så. :) Jag både studerar på högskola och jobbar extra på bank så ofta jag kan. Till höst så hade jag tänkt gå mina kurser på distans istället, då kan jag plugga hemifrån innan och efter bebis föds. Pojkvännen pluggar också på högskola, men han är snart klar med sin utbildning, inom hans område är det dessutom väldigt lätt att få jobb. Vi klarar oss bra på CSN nu, och om vi drar ner på våra utgifter ytterlugare så ser inte jag några problem med att skaffa barn. Både jag och pojkvännen har dessutom en hel del sparade pengar som vi skulle kunna ta av om det verkligen krisade. 
    Jo  jag vet, tror och hoppas verkligen inte att jag får missfall!! Ja, det tycker jag innerligt att det är, och det kommer jag påpeka för alla negativa människor med. Ja, hans glädje suddar bort en hel del utav alla negativa tankar. :D Japp, tänker inte berätta något utan honom. 
    Tack!
  • Lollinona
    Tejj skrev 2010-03-24 12:22:30 följande:
    Tyvärr övergick mina bruna flytningar till rent blod och det har konstaterats på ett UL att inget foster finns kvar inneboende hos mig   förstår inte hur många tårar man har eg. o hur man kan sakna nå så få cm och något som man aldrig har känt lr träffat... känns sååååå tomt   så lämnar tyvärr denna tråd och hoppas på ett nytt mirakel i framtiden för mig o sambon..... Lycka till ni andra.... njut av varje dag som ni är gravida, man vet aldrig hur lycklig lottad man är förrän man har förlorat det!!!! KRAM
    Oh nej, vad ledsamt. :( Beklagar verkligen!
    Styrkekramar till dig!
  • Lollinona

Jag lägger med in mig i listan. Var på inskrivning idag. :) Äntligen känns det lite mer verkligt. :D

BF LISTA  Oktober

1:
    2: - Sozzo
    3: - Hemi21 - Ella1986 - LJ87
    4:
    5: - Idaar
    6: - Jamtland4ever
    7:
    8:
    9: - Emeliiieeee
    10:3busfrön
    11:
    12:
    13: - mkTvOo5
    14:
    15:
    16: anja1661
    17:
    18:
    19:Tifan
    20:
    21:
    22:Familjen Rockström, Lollinona
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:poppiloll
    29:
    30:
    31:
  • Lollinona

Imorgon ska jag på ultraljud och se/höra hjärtjuden på vår bebis för första gången. {#lang_emotions_smile} Är lite nervös inför det hela bara {#lang_emotions_embarassed}

Svar på tråden BF Oktober