• LJ87

BF Oktober

jag hoppar gärna in här också... är i vecka 5, eller 4+4 nu... ska på hälsosamtal nästa vecka...

hade mf i september så jag hoppas få göra ett tidigt vul hos bm.. tror tyvärr inte jag får göra de, men man kan allid fråga... men jag tycker de känns annorlunda denna gången, sist kände jag att de va något som va fel.. denna gången känns allt bara bra, så jag är 99% säker på att vi kommer ha en bebis i oktober... =)

Lägger till mig på bf listan... =)

BF LISTA:

1 Oktober - Mamsaa, Lurven83, Pumsig

3 Oktober- LJ87

5 Oktober - Idaar
  • LJ87

vi ska inte försöka skriva lite så vi vet lite om varandra... =) ja kan börja...

LJ87
    22 år
    Slutade med piller i maj
    Första barnet
    BF 3/10

Andra får gärna skriva mer men jag känner att jag vill va lite hemlig med ort och sånt nu innan de mest kristiska veckorna är över...

• LJ87
    Pumsig skrev 2010-01-31 08:08:25 följande:
    hur har ni det i dag allihop??
    hej!! jo här e de bara fint.. har haft ganska mycket molvärk inatt faktiskt.. brukar inte ha så mycket värk, men inat har ja känt av de ganska mycket.. annars har jag inte så mycket symtom, inte som jag har besvär av iallafall... =)

hur e de själv????
  • LJ87

jag har ätit mitt val kvinna i ett par månader nu och kommer fortsätta med de under hela graviditeten... de e ju bara vitaminer och mineraler så de gör ju bara nytta...

• LJ87

håller med dig lurven... jag tar 2 tabletter till frukost så får jag i mig tillräckligt med folsyra o allt annat... =)

Förresten läste att ni andra börjat må lite illa o så nu.. jag mådde faktiskt illa jag med imorse... kände de inte direkt när jag vaknade utan när jag gick upp från sängen då kom de... mådde illa hela tiden när jag åt frukost och gick inte över förrän en lång stund efter... annars kan jag känna lite illamåedne efter jag ätit faktiskt... hoppas inte de blir väårre än så här... får väll se vad osm händer.. imorn e de min tur och åka på hälsosamtal... =) kommer nog boka in inskrivningssamtal då också.. antagligen bli de i slutet av februari... =)

• LJ87
    Lurven83 skrev 2010-02-02 15:12:38 följande:
    ok går alla på hälsosamtal?? Hmm inte jag, är det sånt att man inte ska röka och dricka osv? Jag var på ett sånt förra året och sa att jag inte vill denna gången så fick jag inskrivning 19 mars, så skönt att ha det då tycker jag, så man känner sig gravid på riktigt. Vill känna den känslan när jag går så det inte blir som förra.
    va sent du har ditt inskrivningssamtal... jag ska ha mitt ungefär i vecka 9, alltså i slutet av februari... men de e väll olika i olika kommuner...
    jo hälsosamtal e sånt där de informerar om röknign, alkohol o typ vad man ska tänka på vid mat, de man ska undvika o de som e extra nyttigt.. detta e min första graviditet så jag tycker de ska bli kul o träffa bm, då känns de som d börjar bli på riktigt... =)
  • LJ87
    thweni skrev 2010-02-02 15:42:29 följande:
    Jag ska inte ha hälsosamtal förrän vid inskrivningen då jag är i v.11. Känns jättelångt dit, men skulle det vara något så är det väl bara att ringa bm antar jag.. :) Det känns ändå som att man skulle vilja ha hälsosamtalet redan innan man gått ett tag, typ nu, för att ibland funderar jag på vad jag "får" och "inte får" äta. Men har kollat upp det på livmedelsverkets hemsida, så jag tror att det ordnar sig ändå.
    så resonerar våra bm här i vår kommun.. innan hade de hälsomsamtaleet samtidigt som inskrivningen men nu har de ändrat så man har hälsosamtalet i v 6-7 o inskrivning i v.9 ca... de tycker de e viktigt o informera om risker o så innan man gått för långt in i graviditeten.. o de tycker jag är jättebra...
  • LJ87
    Ella1986 skrev 2010-02-03 17:23:54 följande:
    jag har haft mf... hade mf i spetember 2009... började som en liten blödnign när jag kissade, o sen fortsatte de koma blod var gång jag kissade.. sen började få kraftig mensvärk osm itne slutade o sen börjad de blöda mer o komma klumpar...

alla mf är olika, alla känner inte likadant o de börjar inte likadant för alla..
  • LJ87

kan förresten säg att jag varit på hälsosamtal idag.. har inskrivning 4/3.... =) börjar kännas att de e på riktigt nu... =9

• LJ87
    Taryn skrev 2010-02-04 00:13:21 följande:
    Halloj, vilken vecka ar ni i? Jag blev tillbaka flyttad pa ultraljudet igar, sa jag ar 5+4 idag..
    jag är i vecka 6 (5+3) idag.. på måndag går jag in i vecka 7... =)
Svar på tråden BF Oktober