• kim86

Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

Usch. Sånna nätter är jobbiga. Skönt som du säger då med en förstående kollega...
    hoppas du blir bättre under dagen.. =)

• kim86

Gud vad skönt villhabarnigår... Då går det verkligen åt rätt håll.. =)

• kim86

Nej. Jag förstår det med det som hänt innan. Men försök njuta av detta nu, och att det ser ut att å bra...
    Ehh, jag vägde mig igår, och har gått upp 10 kg. v 25 nu..
    hmmm,, får väl se var detta slutar. Tyvärr är nog min glassmani ansvarig för iaf 2 av dessa kilo, går ej att vara utan glass o frukt nu på sommaren...=)

• kim86

villhabarnigår. Jag har ju haft lyxen att kunna äta sånt nu fram till iaf förra veckan innan doshöjningarna. Men jag äter bara det då jag är låg. Då unnar jag mig det, inte annars. sabbar för mycket som du säger. =)

• kim86

Hur går det för alla nyblivna mammor?? =) är så nyfiken...
    Villhabarnigår. Jag har knappt innan fått höja någonting, men det är ju väldigt individuellt.. Nu har jag dock fått höja massor, både basal och bolus, och det är jättesvårt att hålla koll så det inte sticker iväg.. Så nu börjar väl det jobbiga kan jag tänka mig.. Känner mig också väldigt stor och tung.. hehe, det blir väl också bara värre, så det är nog bara att finna sig i situationen helt enkelt.. =)

• kim86

Ja, mass bs blir det. Mellan 10-15 är väl normalt för en dag... =)
    innan jag blev gravid så hade jag ju ett hba1c på ca 6,5-8. så då märkte jag knappt om bs var uppåt 15. nu blir jag asdålig om mitt bs är typ 11... känner av det massor....

• kim86

Jag sticker i lill-ring och långfingret, men jag sticker långt ner på sidorna osv, blir ju typ max 2 stick per finger /dag. så sålänge man sprider ut dem är det lugnt tycker jag..

pekfingrarna ska du inte sticka i... stick hellre i handen eller underarmen då..

• kim86

Hej tjejer..
    Varit hos BM nu. Hjärtljud 145, sf hela 27..!! är nu i v 26, eller går in i v 26 imorgon..
    är lite stort, ligger i övre gränsen som sagt. Vad kan detta bero på. ngn som vet vad ni hade vid denna tiden? 
    allt annat såg bra ut, o ska på TUL+flödesmätning+läkarbesök+CTG i v 30 så om 4 veckor.. 

• kim86

Protea. Grattis till den magiska gränsen efter 12 veckor.
    Här har det varit en mycket varm helg. Jag blir till skillnad från många andra som jag hört med låg av värmen. Hört att många reagerar samma som när de får feber och f¨år då förhöjt bs, men jag har tvärt om. Så mina doser har fått sänkas lite igen, samt 3 känningar inatt. Men det är värt det när man går upp på morgonen o tittar på den stora fina (och nu bruna) magen.. =)

• kim86

Tack vildatiger..
    Ja, man blir ju orolig redan nu över tillväxten. Min tillväxt skiter jag väl lite i, de kilona o sånt får jag ta sen. Men jag vill att bebben ska må bra o inte vara för stor. TUL om 3 veckor.. =)

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare