Skogsrå: Grattis till lillebror och en lyckad förlossning
. Skönt att allt gick bra och att ni redan fått komma hem igen. Är all klåda och så borta nu? På en gång liksom? Skönt för dig! Njut och mys ordentligt nu!
Blehnda: Du är väl kanske inte i närheten av en dator ändå, men gud så skönt att få komma bort från alla "vardagssysslor" för helgen. Bra initiativ av din man
! Hoppas bara du blir bortskämd ordentligt nu medan du kan!
Vilda Tiger: Perfekt att du känner dig nöjd med Ami och att hon verkade mer förstående för dina fogar, känningar med trötthet och eventuell sjukskrivning. Förståelse är bra
Fiyali:Okej alltså det verkar ju vara lite skillnad mellan landstingen och individuella sjukhus därmed, MEN enligt min senaste UL-läkare (som jag för övrigt haft vid flera tillfällen) så är ca 20-25% på var sida nollan uppskattat som ett normal-tungt barn. Så med de siffrorna ger det ju dig en marginal på cirkus 5-8% innan bebisen klassas som "stor". Som
Vilda Tiger tidigare sagt så är det ju inte heller alltid enkelt att veta varför vissa får stora barn och andra små! Försök att inte oroa dig mer även om jag fattar att det är svårt! Man känner sig på nåt sätt "misslyckad" för att bebisen är stor för att man tror att man kan påverka det i minsta detalj...men så är ju inte fallet!!!
Just keep up the good work!
Igår hos min bm så frågade hon om jag hade kontakt med andra gravida diabetiker och då berättade jag om detta forumet och hon tyckte att det var bra! "Jag tror inte det är så många som har förståelse för vad ni går igenom under de här hektiska nio månaderna. Knappt ni själva" Så sa hon...hon är klok min bm
.
Idag var vi på sjukan för ytterligare ctg-kurva och allt såg sååååå bra ut och läkaren jag fick träffa tyckte inte att vi skulle oroa oss nåt mer. Skönt!!!
Nu ska jag svira om och gå på fest
Ha en trevlig kväll alla!