Hej allihopa! Jag har haft det ganska kämpigt i 1,5 vecka nu och har därför inte haft varken tid eller ork för fl, men nu börjar allt lätta lite i alla fall, även om allt fortfarande inte är helt okej.
5 november blev jag igångsatt på grund av att skruttens flöde försämrades så snabbt och den 7 november föddes världens sötaste lille Malte. Vägde bara 2945 g (jag som tidigare i gravidieteten räknat med en jättebebis på grund av diabetesen=). Bara några timmar efter förlossningen blev han inlagd på neo på grund av lågt blodsocker (1,1). Dagen efter upptäckte läkaren ett hjärtfel (aortastenos) och dagen efter det fick han en infektion med hög feber. Så vi har verkligen haft fullt upp och oroat oss och gråtit massor den första veckan. Var inte riktigt så här man tänkt sig den första tiden som nybliven mamma :-/. På grund av infektionen tog det extra lång tid för Malte att få rätt på blodsockret. Han fick ha glukosdropp i nästan en vecka. Men nu är både blodsocker och infektion helt bra. Hjärtfelet är inget som han blivit påverkad av än, men läkarna undersöker hans hjärta flera gånger i veckan för att se hur det förändras i takt med att han växer. Någon gång kommer han att behöva opereras, men än så länge är det stabilt. Vi hoppas på att få persmission över helgen. Jag har en fruktansvärd hemlängtan efter snart 3 veckor på sjukhuset!! och vill så gärna få mysa lite med Malte i hemmet och inte bara i sjukhusmiljö!!
Grattis Maddie till din lilla Elsa!!