Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
Nu har jag tjuvläst i tråden ett tag utan att logga in. Jag väntar mitt andra barn i januari och är således i vecka 19. Från förra graviditeten kommer jag ihåg MCL. Jag födde då i juli så vi gick ganska parallellt. Vilda Tiger är också bekant men hon var visst lite snabbare med barn nummer två
Sista HbA1c:t vet jag faktiskt inte vad jag hade, men innan dess har jag legat på typ 5,1 eller runt där och räknar med att jag fortfarande ligger där någonstans.
Jag har gjort CUB:en och fick en risk på 1:3700. För de ovanligare trisomierna gav läkaren mig inga siffror.
För övrigt går jag stadig upp i vikt, i princip oavsett vad jag äter men jag hoppas att jag inte går upp 29 kilo som förra gången. Alla kilon försvann på några månader så inte för den sakens skull, men det var ju så tungt att vara tung helt enkelt
@ MCL
anledning till att jag fick tummen ur och logga in är för att jag också blev totalt insulinresistent förra gången, och jag kommer ihåg att det i princip var vi två som var det. I slutet tog jag ungefär 100ie insulatard och ytterligare 100ei novorapid per dygn. Kommer ihåg att jag hade middagsdoser på 60ei. Helt sjukt. Jag sitter och "väntar" på min insulinresistens. Jag har redan höjt mina doser med mellan 25 och 100%, alltså typ frukostdos från 5 till 10ei, middag från 8 till 14 ei. Med andra ord har jag antagligen stor höjningar att vänta. Är i vecka 20 nästa vecka, så nu är jag beredd på att det kan smälla till.
Du kanske tycker du orerar om din förra insulinresistens, men jag vill verkligen jättagärna höra som har vart och är i samma sits!!!
Jag åkerkommer med rapport om hur det går med min!
Lycka till med alla graviditeter!!