Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Manchester skrev 2010-01-24 21:22:21 följande:
    Ok, Jag handlar inte så ofta på Lidl, men mest för att vi inte har någon i närheten. Skulle jag ha tillgång till en sådan affär på rimligt avstånd skulle det bli oftare. Jag är: 40 år gammal, mamma till två barn (sju och nästan fyra år), akademiskt utbildad, fritidspolitiker i ett borgerligt parti, medelinkomsttagare, bor i attraktiv förort till Stockholm, kör en tio år gammal Skoda, äger vår trevligt belägna och ganska stora lägenhet, gift med en man som också han är akademiker och medelinkomsttagre. Jag är också envis, pratglad, bokmal, språknörd, lite lat och oftast optimist. Räcker det?
    Skostorleken då?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • La Lola
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-25 01:36:32 följande:
    Jag köper bara kvalitétsvaror, skulle aldrig köpa andra sorterings skräp. Skulle säkert kunna spara 3lax i månaden om jag handlade på willys eller lidl, men näe tack, jag vill kunna äta min biff utan att få kramp i käkarna.
    Du handlar inte ens på Willys?
    Tror du att Willys oxå bara har skitgrejer alltså?
  • La Lola
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-25 08:18:35 följande:
    asså Eldorado & willys är ju inga kvalitéts märken direkt, tror man för en sekund att det är lika bra råvaror i Eldorado pesto som Berillas Pesto är man ju ute och cyklar. Peston var ett exempel. (ja willys säljer säkert Barillas 1-2:- billigare men varför ska man åka runt till 4 olika affärer för att handla) och köttdisken på Willy´s , näe tack.
    Skulle tro att skillnaden på innehållet inte är så stor faktiskt.
    Men sen beror det ju på hur kräsna smaklökar man har oxå.
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?