Inlägg från: Barnsemester |Visa alla inlägg
  • Barnsemester

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

lovielove skrev 2010-01-24 12:38:32 följande:
    Vi handlar alltid tvättmedel, sköljmedel, shampoo, balsam, toapapper osv på ÖoB. De har ju "märkesvaror" precis som de har på ICA fast avsevärt billigare!!Jag har ingen lust att slänga ut massa onödiga pengar på rengöring! Jag lägger hellre pengar på roligare saker :)
    håller med
  • Barnsemester
    Knasis skrev 2010-01-24 13:24:35 följande:
    DET har jag aldrig sett på ÖB.... sorry.. kunde inte låta bli...
    ha ha ha kunde inte låta bli och skratta lite här
  • Barnsemester

måste fråga TS var handlar du någonstans

• Barnsemester
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-24 16:28:23 följande:
    Jag handlar aldrig där, har aldrig satt min fot i en Lidl butik och kommer förmodligen aldrig att göra det heller.
    tråkigt för dig då
  • Barnsemester
    margarita skrev 2010-01-24 16:41:16 följande:
    Så det är DIT man ska om man vill undvika såna som du! 
    var väl lite och ta i men håller med fullständigt he he
  • Barnsemester
    Stinky skrev 2010-01-24 17:14:09 följande:
    Ja, de säljer en del skit, faktiskt. 
    Jo jo de säljer skit visst. Prövade deras blöjor bonjouuu eller vad de nu heter och de är mer i klass och funkar bättre än de de säljer billigt på alla andra affärer såsom ICA, City Gross och COOP, deras är ju förfan skitblöjor.

Om man då inte köper Libero eller Pampers som då som finns i alla affärer för 135 kr oj oj du får dem för 99 om du handlar hos oss för 500 spänn, men vad får man av det då.

Jag tycker var och en väljer väl själv om man handlar på lidl eller inte.

Inte faaan startar jag en tråd och säger oj oj oj hur kan ni handla på ICA.

Puckat tycker jag
  • Barnsemester
    Chesses skrev 2010-01-24 19:43:00 följande:
    Vad kostar blöjorna där? :)
    75 kr
  • Barnsemester
    Åsa skrev 2010-01-24 19:45:31 följande:
    Toujours blöjor är helt OK men inte så extremt billiga, runt 80 spänn här (priserna varierar ju med butik liksom med andra kedjor). Maxi och Willys här säljer Libero och Pampers för 105 kr och Ica har Huggies, som jag tycker är helt ok, för ca 80 och ofta på extrapris för 60. Överlag är inte prisskillnaderna så där väldigt stora där jag bor (Gbg). Kanske annorlunda på orter med mindre prispress. Sådant jag köper är ofta billigare på mitt närmaste Ica Maxi än vad det är på Willys och båda de två är ofta billigare än Netto och Lidl, beroende givetvis på vad man ska köpa. Hemköp har till stor del samma varor som Willys fast dyrare. Alla finns också lätt tillgängliga i eller på kort kollektivavstånd från centrala stan. Coop går jag sällan till; en bra bit dyrare än övriga på vad jag köper. ÖB har ofta billigt tvättmedel etc men oftast bara parfymerat så jag inte vill ha det och chips etc som jag sällan köper i sådana mängder att det lönar sig att ta sig dit för den skull. ÖB:s "vanliga" sortiment hittar man ofta billigare på annat håll. Lockerbjudanden som är bra kommer förstås i alla butiker, men jag utgår från att det är det ordinarie utbudet vi diskuterar.
    Huggies är ju världelösa jämfört med lidls blöjor de kostar 98 kr här och lidls kostar 75 kr
  • Barnsemester
    Queenie70 skrev 2010-01-24 21:04:20 följande:
    VArför talar folk om vad de köper istället för att tala om vilka de är som ju var TS fråga?
    Jag fattar inte din fråga  "istället för att tala om vilka de är som ju var ts fråga" öh
  • Barnsemester
    Åsa skrev 2010-01-24 20:25:12 följande:

nä pecis
  • Barnsemester
    Stinky skrev 2010-01-24 20:50:43 följande:
    Det är väl ändå individuellt om något. Om ditt barns rumpa passar i Toujours, så fine. Men det gör inte alla barns rumpor, precis som det är med alla märken. 
    Nä just precis, så varför fungerar alla barns rumpor i just pampers och i liberos blöjor då.

Och till ett annat inlägg som inte hör till ditt, där du skriver varför jämföra varor. Men det är väl det man gör i matvarubutikerna jämför varor och priser.
  • Barnsemester
    Hypnotica skrev 2010-01-24 23:36:02 följande:
    Mmm, för det är det enda som finns på Lidl....? Bortsett från det - tysk, billig läsk på Lidl innehåller färre tillsatser än vanlig svensk läsk :)
    Och läsken är faktiskt god också
  • Barnsemester
    Barnsemester skrev 2010-01-24 23:40:59 följande:
    Nä just precis, så varför fungerar alla barns rumpor i just pampers och i liberos blöjor då.Och till ett annat inlägg som inte hör till ditt, där du skriver varför jämföra varor. Men det är väl det man gör i matvarubutikerna jämför varor och priser.
    Kan det bero på att de tillverkar korkade eller bar blöjor
  • Barnsemester

Borde inte ditt inlägg TS ligga i sandlådan

Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?