tingi skrev 2010-01-23 17:17:15 följande:
känns som om att det är väldigt mkt fördomar i tråden. lidl har precis samma arbetsförhållanden som ica och coop. man får självklart vara med i facket (hallå det är sverige vi pratar om..) och har då samma rättigheter. lidls varor har fått bäst i test på massa olika undersökningar (bla glass, digestive, falukorv osv). kött- och fiskinnehåller i korv/fiskpinnar är mkt högre än scan/findus. jag har jämfört! det färska köttet är svenskt (scan) och även många köttprodukter (korv, pålägg osv) är också svenskt. det finns även svensk mjölk och många andra "vanliga" svenska märken såsom scan, findus, gevalia, dove osv. mer och mer ekologiska produkter kommer hela tiden.jag förstår inte varför folk verkar tycka så otroligt illa om lidl. det är bara en affär, ingen tvingar dig att handla där... som att fråga "vilka handlar kläder på hm?"men jag handlar på lidl för att det är billigare, bättre och godare.
Det fungerar så nu, tror jag iallafall.
Men när Lidl kom till Sverige var det inte så. De anställde inte personal som var med i facket etc. De fick inte jobba mer än 25-50% och andra konstiga regler. Personalen trivdes inte så gott. Men efter all uppståndelse vart det förändring, som jag förstod det.