Inlägg från: M Y L F |Visa alla inlägg
  • M Y L F

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag handlar på båda ställerna. Vad är det för fel på dom om jag får fråga?

Sedan handlar jag även på Rusta,  Coop, Ica Maxi, vanliga ICA, Coop Extra osv...
    Vissa saker är ju billigare att köpa på ÖB. Billiga chips påsar, billigare ketchup, Dolmios såser, passerade tomater, vissa soppor, kryddor, godis, dricka, schampo, saft, tandkräm, köks och toa papper osv .
    Lidl har ju även dom vanliga Svenska varor och ibland är det billigare där.
    Jag åker inte runt för att hitta billiga saker, men många av dessa affärer ligger i samma område och om jag kan hitta billigare produkter så går jag även dit och handlar.
  • M Y L F
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 16:21:09 följande:
    En helt seriös fråga; Handlar ni verkligen MAT på ÖB?
    Jag handlar både konserver och kryddor och ketchup och soppor osv på ÖB. Dom har ju till och med dagsfärskt bröd.
    Det går ju inte att handla all mat på ÖB men om man vill bunkra upp hemma så är ju ÖB ett förträffligt ställe att handla på. Mitt ÖB ligger precis i ett område där både Ica Maxi, Coop och Willys ligger så det blir ingen speciell omväg att först åka till ÖB och kolla deras varor innan man åker till den vanliga mataffären.
  • M Y L F
    MDM skrev 2010-01-23 19:53:15 följande:
    Jag har vänner som jobbat på både lidel och ÖB även på andra lågpriskedjor. Ni som handlar där borde skämmas. Det finns inget som talar för personalen på "sådana" ställen. De har det faktiskt riktigt dåligt och behandlas illa. Peronal på tex ICA har det MYCKET bättre. Ni som handlar på lågpriskedjor får det ni betalar för (visst är det billigt och folk har ett jobb att gå till) att personalen behandlas som skit och ses som utbytbara. Ingen som hellst uppskattning eller höre lön för att  man gör bättre ifrån sig. Varför skall handlarna behöva betala mer när facket har förhandlat en maxlön (när du har jobbat i tre år inom handels har du nåt maxlönen)  Men eftersom det fortfarande finns folk som bara bryr sig om sig själva och vill handla så billigt som möjligt, gör det möjligt för dessa kedjor att aldrig behöva ändra på sig.. Så svar på din fråga: det är "fantastiska" människor som handlar på sådana ställen  
    Varför väljer dom att jobba där då om det är så fruktansvärt dåligt? 
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?