Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Andreas tjej skrev 2010-01-22 20:51:09 följande:
    Jag bara undrar.
    Valiga "svenssons". Hur så?
  • Stinky
    Stinky skrev 2010-01-23 13:58:00 följande:
    Valiga "svenssons". Hur så?
    Vanliga, inte "valiga". Men kanske veliga...? {#lang_emotions_dreamer}
  • Stinky
    Movie Freak skrev 2010-01-23 14:08:20 följande:
    jag gillar dig stinky! precis min cup of tea!
    *blushing*  Tack, tack!
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 16:21:09 följande:
    En helt seriös fråga; Handlar ni verkligen MAT på ÖB?
    Har du problem med det? Tycker du att det är en offantlig skillnad på deras Heinz ketchup än den på ICA, eller deras Coca Cola mot den som finns på Coop? 
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 16:55:52 följande:
    Har du intervjuat alla som handlar där?
    Har DU intervjuat alla som handlar där? Varför skulle inte vanliga människor handla på ÖB och Lidl? 
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 17:24:03 följande:
    Och NÄR har jag sgat att inte vanliga människor handlar på ÖB? Tagga ner vettja...
    Det är lite svårt att göra en storhandling på mat på ÖB. Om du varit på ÖB någon gång, så vet du att deras affärer knappast är fulla av frys- och köttdiskar.
    JennyF hade gett ett väldigt klart och tydligt svar till TS vilka som handlar på ÖB, där DU kontrade med "har du intervjuat alla där?". Jag menar, vad var det för en onödig och dryg fråga, egentligen? Tror du på fullt allvar att advokater, läkare och tjänstefolk inte handlar på ÖB och Lidl, för de är för "fina" för de kedjorna?!
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 17:36:38 följande:
    Nej jag bara undrade hur hon kan VETA att alla yrkesgrupper handlar där. Man kan naturligtvis anta det. Men att säga att de GÖR det är en annan femma. Och jag handlar aldrig på dessa ställen jsut pga att jag vill ha allt från samma butik.
    Jag struntar i om du vill ha allt från samma butik, it's your loss.
    Om du visste vad JennyF menade, varför drygade du dig då? Det är väl inte särskilt svårt att räkna ut att folk från alla yrkes- och socialgrupper kan handla i dessa affärer?
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 17:45:55 följande:
    Vem är dryg egentligen, du eller ja? Du är rakt otrevlig, jag ifrågasatte bara ett påstående hon omöjligt kan veta stämmer.
    Jasså, så nu är man "otrevlig" för att man frågar utan några som helst krusiduller vad du är ute efter? Menar du att jag borde ha lindat in allt i bomull för att det skulle passat lilla damen bättre?
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 17:49:52 följande:
    Det är inte illusion. Jag har provat den billiga pastan och den kan aldrig mäta sig med den från  Barilla. Och visst de kanske har Henizketchup som är några kronor billigare på ÖB, men varför ska jag åka dit och köpa den när jag handlar allt annat på ICA?
    Det är ingen som ifrågasätter om du väljer att handla din ketchup på ICA, så varför ifrågasätter du folk som handlar samma katechup på ÖB? För att det inte är lika "fint", eller vad?
  • Stinky
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-23 18:28:48 följande:
    Länka gärna till inlägg där jag ifrågasätter dessa personer? Jag fråga helt lugnt om någon handlade sin mat där.
    Hur tycker DU att ditt inlägg nr. 251 lät? Lugnt? Snarare nedvärderande.
  • Stinky
    Karinbarin skrev 2010-01-23 19:42:10 följande:
    Är själv uppväxt i ett "rikemansområde" där de flesta handlar mat på Willys, ÖB osv. Det är ju inte på de stora inkomsterna utan de små utgifterna man blir rik på =)
    Sant.
  • Stinky
    MDM skrev 2010-01-23 19:53:15 följande:
    Jag har vänner som jobbat på både lidel och ÖB även på andra lågpriskedjor. Ni som handlar där borde skämmas. Det finns inget som talar för personalen på "sådana" ställen. De har det faktiskt riktigt dåligt och behandlas illa. Peronal på tex ICA har det MYCKET bättre. Ni som handlar på lågpriskedjor får det ni betalar för (visst är det billigt och folk har ett jobb att gå till) att personalen behandlas som skit och ses som utbytbara. Ingen som hellst uppskattning eller höre lön för att  man gör bättre ifrån sig. Varför skall handlarna behöva betala mer när facket har förhandlat en maxlön (när du har jobbat i tre år inom handels har du nåt maxlönen)  Men eftersom det fortfarande finns folk som bara bryr sig om sig själva och vill handla så billigt som möjligt, gör det möjligt för dessa kedjor att aldrig behöva ändra på sig.. Så svar på din fråga: det är "fantastiska" människor som handlar på sådana ställen  
    Jag skäms inte ett dugg. Och ja, jag är en fantastisk människa. {#lang_emotions_kiss}
    Vi lever i ett land med många valmöjligheter. Det finns alltid för- och nackdelar med det.
  • Stinky
    Åsa skrev 2010-01-23 20:58:33 följande:
    OT men varför heter det City Gross när det inte finns några affärer(?) i större orter?
    Hmm... va? FInns i alla fall ett par i Sthlms-området?
  • Stinky
    Mina3prinsar skrev 2010-01-24 11:19:31 följande:
    jag handlar skit ofta på ÖB.
    Ja, de säljer en del skit, faktiskt. {#lang_emotions_dreamer}
  • Stinky
    Barnsemester skrev 2010-01-24 19:58:10 följande:
    Huggies är ju världelösa jämfört med lidls blöjor de kostar 98 kr här och lidls kostar 75 kr
    Det är väl ändå individuellt om något. Om ditt barns rumpa passar i Toujours, så fine. Men det gör inte alla barns rumpor, precis som det är med alla märken. 
  • Stinky
    Queenie70 skrev 2010-01-24 21:04:20 följande:
    VArför talar folk om vad de köper istället för att tala om vilka de är som ju var TS fråga?
    För att det alltid blir olika sidospår i de flesta diskussioner som inte någon "ordförande" håller i styr.
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?