Inlägg från: vinterlärka |Visa alla inlägg
  • vinterlärka

Lookfantastic.com- leverans?

Är det några som beställt från Lookfantastic nyligen? Har ni fått era paket än?

Jag gjorde en beställning den 10 januari och paketet har fortfarande inte kommit. Det ska ta mellan 5-7 vardagar, men när jag surfar runt verkar det som att de flesta har fått det på 2-3 dagar. Det har gått 10 vardagar nu.

Det kan finnas en orsak och det är vädret. Såhär stod det i bekräftelsmailet jag fick när jag beställde:

"Due to the UK currently suffering adverse weather conditions your delivery may not be shipped within our normal shipping parameters. Please bear with us. Goods may take a few days extra, depending on destination and snow fall."

Så visst kan det finnas en förklaring, men jag undrar ändå om andra som har beställt ungefär samtidigt som mig fått sina paket.

Sist vi beställde tog det också extra tid, men då var det ju jul så det hade ju sin förklaring.
    Det är verkligen värt att vänta med tanke på hur mycket billigare det är där, men  vill bara veta så det inte blivit något fel.

• Svar på tråden Lookfantastic.com- leverans?
  • vinterlärka

Någon som har lust att hjälpa mig att formulea ett mail på engelska till dem då produkterna fortfarande inte har kommit? Beror säkert på vädret, men vill vara säker. Det har ändå gått 11 vardagar nu.
    Jag kan förstå engelska, men att skriva det är jag inte så bra på, tyvärr. Det är därför jag behöver hjälp.

• vinterlärka
    Summerlove skrev 2010-01-25 14:08:17 följande:
    Vad tråkigt! Jag brukar jämt beställa därifrån och har faktiskt aldrig haft problem... men som du skriver, det kanske är vädret, sen har de ju haft en massa rea så det kanske är mycket för dem? Prova skicka ett mail där du bara förklarar att du inte fått dina varor och vilket datum du beställde och ordernr osv. Tror nog de borde komma snart.. Sen kan man ju välja att få paketet fraktat på olika sätt... kan också påverka leveranstiden. Betalade du i förväg? Brukar jag göra..Hi,I orderd some products from you (datum) and still havent got them..? I just want to check if somthing has gone wrong..  Sen kan du ju bara skriva ditt ordernr och namn och adress.. Lycka till =) tror inte du behöver oroa dig om du betalat in och så. De verkar vara väldigt seriösa tycker jag.
    Tack så mycket för ditt svar, vad snäll du är!

Ja det är tråkigt, men som tur är vet jag också att det är en seriös sida då jag beställt därifrån en gång innan och innan den beställningen hade jag läst på nätet att massor var nöjda, precis som du är. Därför hoppas jag att det beror på vädret och att det kommer snart. Kanske är pga rean också, som du skriver. Så jobbigt om det skulle strula.
    Jag betalade i förväg. Visste inte att man kunde göra på annat sätt, men tycker ändå det är smidigast. Så skönt att få varorna och veta att de är betalda.

Jag fick hjälp med mailet av min pojkvän innan jag läste ditt svar så jag lyckades skicka iväg ett, men tack för hjälpen ändå! Skrev ungefär så faktiskt
  • vinterlärka

Hittade denna tråd. http://www.stylesearch.se/snacka/Annat/2749567/Lookfantastic-inte-bra-qq-/ 
    Jag uppfattar det som att det skrevs nyligen då det i hennes andra inlägg står "5 dagar". Står ju inget datum när hon skrev det första inlägget.

Kan tyvärr inte svara henne då jag inte är medlem där, annars hade jag gjort det. Tycker det låter en aning oroväckande. Jag har inte heller fått svar från kundtjänst än och företag brukar ju vara rätt snabba med att svara annars. 600 kronor i sjön?

Ska försöka ringa imorgon i alla fall, omd e nu har ett telefonnummer.

• vinterlärka

Summerlove och anjis78

Tack så mycket för era svar!

Ja, jag vet inte vad som hänt med dem. Hittade även denna tråd.
    http://pret-ty.se/2/index.php?topic=41643.0
    En tjej beställde den 6 oktober och fick sitt paket den 2 december! Dessutom hade hon tjatat massor via mail och fick knappt några svar. När de väl svararde bad de inte om ursäkt.
    Även andra hade problem med dem.

Jag har ändrat min åsikt om Lookfantastic, tycker de är riktigt oseriösa! Som företag måste man naturligtvis bemöta sina kunder väl. Jag har betalat 600 kronor och även om de har problem med något som är förklarligt (även om jag tvivlar just nu) så ska de svara på mail mycket snabbare än vad de gör nu och jag tycker faktiskt att de ska kompensera sina kunder som fått vänta för länge. Speciellt om någon fått vänta två månader!
    Om det nu skulle vara pga någon poststrejk (vet inte om den håller på än) så kan de ju stoppa alla nya beställningar, förklara varför på sin sida och börja prioritera sina kunder som redan har betalat. åtminstone förklara varför det dröjer och svara på mail. Är väl inte för mycket begärt?

Vet inte om de har bytt personal och/eller ägare för innan har folk verkligen varit jättenöjda!

Jag har i alla fall mailat fyra gånger utan att få svar. Kommer ligga på dem som bara den. Ringa hade folk försökt med utan att komma fram och det är nog för dyrt trots allt, så det blir till att fortsätta maila.

Ber om ursäkt för att inlägget blev så långt. Detta är absolut inget världsproblem, men tråkigt är det ju.

• vinterlärka

Jag har mailat som en tok och fick nyss detta svar:

"Dear X,
    Thank you for your email.
    Our parcels are sent via Airmail and will be delivered by your local postal service. If you are not at home when delivery is attempted your parcel will be returned to your local post office for collection. Unfortunately, parcels sent via Airmail do not carry tracking numbers.
    Occasionally, some of our parcels can be subject to postal delays which are beyond our control.

We do appreciate your patience and your parcel should arrive within the next few days."

Min engelska är som sagt inte den bästa, någon som har lust att förklara vad de menar? Skrev ju innan att jag förstod engelska, men det var nog bara något jag trodde Fast det är mest att jag inte förstår vad de menar. Att jag inte var hemma när paketet kom och har därför returnerats till posten?

Svar på tråden Lookfantastic.com- leverans?