Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
hej
Nu har jag kommit några steg upp igen till verkligheten efter 2 jätte tuffa månader. Det jag reflekterat mkt över är den mentala biten, för min del är den boven i det hela. Jag är utredd och "frisk", har haft detta problem i flera år och lever ännu.....jag kan ha långa perioder av es (som nu 2 mån med långa perioder av flera es per minut), men ändå så sjunker jag ned i rädsla, oro, frustration och ledsamhet när dessa perioder kommer.
Jag kan oftast härleda mina es till livssituationen, men ibland kan de också komma helt oförberett.
Jag har tack vare denna tråd, kunnat ta mig igenom och få lite energi och tips från er underbara människor, och slutligen få någorlunda bukt på mina es för denna gång. Jag har tagit lite ledigt, jobbat lite hemifrån, tränat lite mer och successivt återgått till att ha dagar där jag inte har några es alls.....visst är det konstigt???
Men jag har ett punkt som jag tycker är lite jobbig och det är att jag får mkt es när jag tränar (cyklar på gym). Jag började under den jobbiga perioden och hade då flera per minut under 30min cykling. Men jag försökte inte bry mig om det men det var tufft. Min läkare sa då för 1,5 år sen när jag kom in på akuten med 15,000 es per dygn att de var ofarliga och att jag tom kunde träna med dem. Så det försökte jag tänka på, den meningen.
Jag har gjort arb-ekg och hade då 5 es på 20min.....
Vad tror ni?? Ska man diskutera detta igen med läkarna tycker ni??
Kram på er och god natt.
En extra hälsning till Hjärtfröken, ta hand om dig och "krya på dig"