Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
hjärtfröken: vad skönt att läkarna säger samma och att du ändå bestämde dig för att ta det lugnt - du kanske måste göra så efter en sänkning vänta ett par månader och sedan ge dig på det igen..... & tänk på att folk (& även gamla och riktigt sjuka) klarar så mycket värre medicineringar och t o m cellgifter.......
Nja, gick väl så där hon är så himla hal och stopapr huvudet i sanden och slutar lyssna - hon mår nog inte så bra själv! Men nu vet ajg att jag har en läkare på min sida - vi ska diskutera ev sjukskrivning vid nästa besök.
Mitt blodtryck svajar åt båda hållen - ofta blir/är det lågt trots rätt hög puls..... & ibland kan den ligga på 140/95 då jag har puls på 70 - väldigt irrationellt. Även pulsen har börjat bli irrationell - ibland blir den lägre precis när jag börjar röra mig för att sedan sticka och ibland sticker den fast jag gör ingenting... Eller förblir oförändrad om jag blir orolig eller rädd. Innan allt detta började tror ajg att jag hade väldigt normalt blodtryck 120/70. Nu kan jag vissa dagar gå runt med ca 100-110/60-80. & mitt undertryck varierar ofta mer än övertrycket..... Usch, blir rädd och nervös för kärlkramp (min största nojja) - men det borde de väl sett vid det här laget... Fast de har aldrig gjort kärlröntgen.