Inlägg från: Marcus1977 |Visa alla inlägg
  • Marcus1977

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12

Amen,to that...

• Marcus1977

Hur många här inne har haft kopplade VES,och vad har ni fått för svar av läkarna gällande det? Jour65: Hur gick ditt arbetsprov?

• Marcus1977

Jour65: Skönt att få revealdosan insatt ,så att du förhoppningsvis kan få svar på vad du känner. Hur ofta läser dom av den? Var tredje månad? Själv är det väl sådär. Väntar på svar från läkaren om det överhuvudtaget blir ngn mr. Annars tror jag att jag försöker hitta ngt ställe där man kan göra det privat. Det kostar ju en slant,men struntsamma. Jag vill ha svar på om det är min fd myocardit som spökar. Och är det inte det är det väl ngt annat. Vi får väl se vad som händer... Just nu är det pyton... Ca 1000 ves om dagen,och riktigt kraftlös och trött. Jiippi...

• Marcus1977

Hur det med alla? Själv är det väl sådär. Fick ett lite halvtråkigt besked att läkaren som remitterade mig till mr, fått tillbaka remissen med förklaringen att dom inte tyckte jag behövde göra den undersökningen. Så nu anser dom mig färdigutredd... Förklarade att vissa dagar kan jag ha 2000 ves, och är helt färdig. Ja,du får väl söka akut, blev det lite nonchalanta svaret . Så just nu känns det lite tungt att jag enligt läkarna helt enkelt får invänta att ngt riktigt allvarligt händer,innan man går vidare med undersökningar. Inte jätteroligt,och märklig inställning från sjukvårdssidan. Kanya: Har du fått svar på EKG: t?

• Marcus1977

Hej igen alla "hjärtkompisar" Har haft några riktigt sköna veckor utan särskilt mycket strul med hjärtat alls. En dag för ett par veckor sedan hade jag en dag utan att jag kände ett enda Ves överhuvudtaget. Jag kan inte komma ihåg när det hände sist. GLÄDJE!! Men så igår.... Jag spelade fotboll med min son,väldigt lätt,utan någon direkt ansträngning alls,,och fick ett par såna megahårda ves,som fullständigt tar både andan och orken ur en. Sedan dess har jag en betydande trötthet och rätt många ves igen... Ibland blir det bara för mkt... När det känns så bra som det inte har gjort sedan,ja egentligen sedan jag fick min myocardit,så kommer hjärtat på att nu ska vi jäklas igen. Tröstlöst... Ursäkta för ev felskrivningar och mysko meningsuppbyggnader,skriver frän den mobila enheten. Sköt om er!!

• Marcus1977

Jour65: Har du hunnit vara på någon avläsning av revealen än? Kanya: Känns det bättre idag?

• Marcus1977

Mår sådär Kanya: För första gången har jag varit med om att sömnen blivit ordentligt störd av det här. Fick en massa Ves igår kväll,och har inte sovit en blund i natt pga ca 600-700 Ves sedan 22 -tiden igår. Nu vet jag sjutton inte vad jag ska göra. Läkarna anser ju mig utredd. Blev iof erbjuden ett 24-tim EKG,men det känns helt onödigt,då jag vissa dagar kan ha typ ett ves. Nu känns det jävligt hopplöst. Ska försöka sova en blund nu. Sorry för gnället,och hoppas det känns bra för er andra. // Marcus

• Marcus1977

Det finns en viss sanning där ,ja. Har man rikliga mängder Ves finns det en viss risk,om än inte jättestor,att man på sikt utvecklar vänsterkammarhypertrofi. Det är en slags förtjockning av vänster kammares yttervägg. Vilket i sin tur påverkar tex pumpförmågan negativt. Samma typ av "skada" man kan se hos människor som har gått länge med obehandlat högt blodtryck. Men nu ska jag inte skrämmas,utan när jag säger på sikt,menar jag tiotals år. Och när jag säger rikliga mängder,så menar jag tusentals per dag hela tiden. Hoppas du fick lite svar på frågan. // Marcus

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12