Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 12
Egentligen kan ju nästan allt påverka det kardiovaskulära systemet. Vissa saker mer än andra. Det är efter vad jag har förstått inte ovanligt att magen kan påverka hjärtat och framkalla rusningar och extraslag . Diafragman och övre mag munnen ligger ju nära hjärtat och kan påverka det om man har gaser tex. Och som dom flesta här skriver,man kan ha tusentals extraslag per dag,och ändå vara helt hjärtfrisk. Försök se om du kan upptäcka ngt mönster i dina extraslag. Typ om de kommer när du har stressat mkt,druckit mkt kaffe,om du är rädd och har ångest. Kan du identifiera en sådan faktor,kan du ju försöka intala dig att det är yttre faktorer som påverkar ditt hjärta,och inget reellt fel. Kan dock säga att jag vet hur vidrigt det känns. Jag har haft nätter då jag kallsvettig och blek stapplat in på akuten med 20-30 extraslag per min... Men allt är ok. Försök se det på det lite halvdramatiska sättet som jour65 och jag gör. :) Hade det varit farligt med extraslag så hade vi varit borta för 10 år sedan :)