Marcus1977 skrev 2013-08-28 19:10:19 följande:
Yogamamnma:härligt att det känns bättre! Jag är också inne i en rätt bra period,med kanske 50-100 VES per dag,ist för > 2000 st. Och gällande dina tester: hjärteko( ultraljud) är ett av de säkraste diagnostiseringsverktygen om finns. Har du normalt EKG,och ultraljud,är det absolut minimal risk att dina extraslag är " farliga". Dessutom är extraslagen i sig ofarliga,det är anledningen till dom man vill ta reda. En läkare sade till mig en gång: extraslag är symtom,inte en sjukdom. Är du frisk,är extraslagen ofarliga. Den strofen har hjälpt mig mycket.
Vad skönt att höra, Marcus! Ja, jag försöker tänka att skulle man ha en "farlig hjärtsjukdom" borde man må sämre och inte klara sitt dagliga liv direkt. Tycker dock att mina extraslag ökar vid ansträngning vilket gjort att jag inte vågat träna på snart ett halvår. När jag upptäckte extraslagen var det för att jag alltid mådde så dåligt efter träning. Låg däckad i soffan med hjärtklappning, så jag är rätt orolig över arbets-EKGt. Hur vet du hur många extraslag du har? Jag har ju inte fått mitt svar på 24h ännu, men jag kände inga dt dygnet alls. När det var som värst hade jag ca vart tredje hjärtslag och upp till 12 st på raken.