Hej igen! Idag har jag suttit på akuten nästan hela dagen. Fått remiss till 24h-EKG (med väntetid på 2-3 månader). Jag skulle höra av mig till HC om det blev värre innan dess. Nu har jag i två nätter vaknat av hjärtklappning/extraslag och vad som känns som inga slag alls. Får ju total panik i dessa lägen, speciellt när det är natt, mörkt, tyst... Ringde HC idag igen och fick komma in i morse, gjorde nytt EKG som visade extraslag, blev remitterad till medicinjouren, nytt EKG, blodprover, läkare, frågor - och inte klokare ändå. De säger att jag har mycket VES och även oregelbundna vanliga hjärtslitande, men att det inte finns anledning att göra något mer. Ny remiss till arbets-EKG och betablockerare vid behov. Äter nån av er betablockerare? Hur mår man av dem? Funkar de? Funderar även över om mina VES blir värre av stress.... I onsdags had jag ett möte på jobbet som verkligen fick mig att bli orolig, tappa sugen, lusten, allt och på natten spårade mitt hjärta ur. Såklart känns det bra att de kollat en massa idag, men jag har fortfarande svårt att släppa detta. Det värsta är när t kommer på natten och det känns som att hjärtat stannar!