Hej igen!
Tack för de snabba svaren!
Jag har fått Metoprolol 50mg till att börja med 1 tabl om dagen.
Jag har haft det här sen min graviditet (2 år sedan), iaf är det så långt jag kommer ihåg det och besvärats av det. I mars i år kom det ett "anfall" med massor av extra slag samtidigt som det svartnade för ögonen och blev väldigt väldigt yr. Då åkte jag in till akuten eftersom jag självklart trodde jag skulle få en hjärtinfarkt! Då tog de EKG och det såg bra ut. Fick remiss till hjärtultraljud och 24-timmars EKG. De gjorde jag i Maj och allt såg såklart bra ut. Jag är nog en av dem som också har den lindriga varianten för det kommer inte varje dag, ibland mycket och ibland lite, men tillräckligt för att verkligen besväras av det! Iallafall så var den dagen jag hade 24timmars EKG:t en "bra" dag. Så båda undersökningarna såg bra ut.
Men sen har det kommit problem med yrsel, ostadighet i benen, även domningar i ansiktet armar och ben, men vet inte om det går att koppla ihop med hjärtklappningen.
Den här veckan var jag nere hos läkaren som tog massa blodprov och allt såg bra ut så han skrev ut den här medicinen åt mig som jag skulle testa så där är jag nu...
Hur är det att träna med medicinen då? Märks det någon skillnad? Och hur är det med att dricka alkohol? Kan man göra det?`
Jag har så många frågor, haha =)