amiofo skrev 2012-12-18 10:58:27 följande:
är gravid och fått veta att troligtvis bebis i magen har trisomi 13, svaret på fostervatten kommer ons el tor. Men läkaren sa i fredags att med så många saker de såg så.....
Sitter nu och funderar och gråter en hel massa, vill inte ta beslutet hur vi ska göra men det måste ju göras. Har en son född feb 07. Ni som har syskon, hur har det funkat, vet inte hur jag ska berätta för honom om bebisen, vet inte ens hur jag ska berätta för mina föräldrar.
Vet inte helt vad jag vill med det här men.....
Jag har också ett barn född 07 men hon var rätt så liten när vi valde att avbryta så hon hade nog inte riktigt fattat att jag var med barn. Det är mycket beklagligt och jag blir sorgsen i hela kroppen när jag tänker på att det händer andra människor. Ingen annan än du kan bestämma hur ni ska göra och kanske ska du avvakta svaret innan du fattar något beslut för innan dess finns ju alltid hoppet med i bilden!
Vår bebis hade T 18 och vi valde att avbryta då vår läkare sa att det ej är förenat med liv.Det var hemskt jobbigt och jag tänker på det fortfarande men med en slags distans. Är gravid igen och har för 2 veckor sedan sett en fin bebis på NUPP ultra och mer än så kommer vi inte undersöka det vidare. Man kan inte ha sån oflyt 2 ggr, det vore helt orimligt!
Önskar dej lycka till i vilket beslut ni än kommer fram till ! Många styrke kramar