Inlägg från: malin111212 |Visa alla inlägg
  • malin111212

Trisomi 13 & 18

malin111212 skrev 2013-01-21 10:55:26 följande:
    Mittänglabarn här på fl! Hon har också en fin blogg! 

<3  
    Det här var alltså svar på din (madyyss) fråga i slutet av ditt inlägg! 

<3  
  • malin111212

Den är hemlig för att man ska kunna skriva vad man vill utan att alla andra ska kunna se! Men man får gärna vara med, det är därför jag skrivit det här så de som vill vara med får vara med! :) 
    Den kunde såklart varit sluten också, men nu valde jag hemlig, eftersom jag är med i andra sådana grupper och tycker det fungerar bra! Är den sluten kan man se gruppen och vilka som är medlemmar och alla kanske inte vill det, jag vet inte. Jag satt och funderade och gjorde det valet! Kanske fel, kanske går att ändra?!

Det var ju såklart inte meningen att uppröra!

Men alla som skrivit här eller till mig så lägger jag till dem!! Det är inga problem!! 

Alla är välkomna!

<3 

• malin111212

Absolut! Men jag tycker att det fungerar med en hemliggrupp! Vill man vara med så är det bara att höra av sig! Inga problem!

<3 <3 <3

• malin111212

Vill bara påminna om den hemliga gruppen på Facebook, som jag gärna bjuder in er till! Skicka meddelande till mig här på familjeliv, med namn så fixar jag det! 

En grupp för oss som burit barn med trisomi 18 och 13.

kram <3  

• malin111212

Beklagar din sorg! Vi förlorade en son i v.32, han hade T18. Det är nu fem år sedan. Efter honom har jag fått tvillingar, sen ett mf och ett MA förra året. Är nu gravid i v.24. Man kan ju aldrig veta vad missfallen beror på o jag har alltid undrat om mina mf hade kromosomfel. Önskar dig lycka till i framtiden.

~Cornelia~ängeln Vide~Colin & Vilgot~
    [/ Grattis till dina barn! Men beklagar att inte alla får vara med på rätt sätt!
  • malin111212
    EmmaE79 skrev 2013-08-06 16:03:48 följande:
    Vår lilla Lykke föddes för 9 mån sen med T18. Hon är världens finaste och gladaste lilla tjej och har än så länge bara haft ett par förkylningar. Vi är nu gravid igen, i tidigt skede och oron finns där givetvis. Men denna gång ska vi göra alla tester som går att göra. Kommer kännas helt overkligt att få ett friskt barn, vilket jag förutsätter att det är då t18 endast är slumpen. Dock oroas jag istället av förlossningsskador. Man har blivit helt nojjig efter Lykkes dramatiska tillkomst.

Grattis till er Lykke och vad bra att hon endast haft några förkylningar! Även grattis till den nya graviditeten! Jag har inte den här graviditeten gjort fvp/mkp eftersom det läckte så mkt fostervatten efter förra fvp, läskigt. Är nu i v 26+2 och hoppas han föds frisk och levande!
  • malin111212

Grattis till er son! Beklagar så att han inte får vara hos er på rätt sätt! <3 

Vår lilla Emil såg helt perfekt ut, han hade ett navelbråck, men det var inte så stort. Hans öron satt kanske lite längre ner, men det är även vanligt för friska bebisar vid den tiden i graviditeten. Hans fingrar var omlott. 

Åå vad jag saknar honom! <3

Jag har lagt till dig som vän på fb nu, så kan jag lägga till dig i gruppen sen när du godkänt min vänförfrågan!  

Många varma kramar!  

• malin111212
    lillskruttan13 skrev 2013-09-03 20:03:05 följande:
    Hej! Födde en dotter den 3 juni, med trisomi 18... Visste ingenting innan, trots kub-test och en rad med ultraljud sista månaderna. Hon är idag 3 mån och mår hyfsat "bra". Hur kan jag hitta fb-sidan som ni har?? Känns som jag behöver prata med andra som är/har varit med om denna oro och ovisshet som finns med oss hela tiden...
    Hej!
    Grattis till er dotter! <3
    Jag har svarat på ditt mail och lagt till dig på fb! :) 

Kram 
  • malin111212
    smalltownmom skrev 2013-09-24 11:06:43 följande:
    Hoppar in här vet ej någon bättre tråd att skriva i..
    Jag var på ett kub för någon vecka sedan och fick låga siffror för Trisomi 13/18 1:13 att bebis skulle vara sjuk
    Så jag valde att göra fvp.
    Vilket gjordes igår med ett ultraljud innan.
    På ultraljudet kunde hon anmärka att händerna var knutna under hela ultraljudet samt lite för lite fostervatten..dess två saker kunde hon binda till någon av trisomierna sade hon.
    Då blev ju fvp taget vilket jag tyckte var obehagligt=( samt stick i rumpan då jag är rh neg,samt blodprov i armen.

Med den infon att jobbiga svar kommer via telesamtal redan under veckan och lyckliga besked kommer per brev under veckan eller ev nästa..
    så åkte jag hem o sitter här fullständigt förvirrad och ledsen ingen att vända mig till...snart dags o sätta på sig glad masken o hämta dom två andra barnen från fritids och dagis..

Jag är 16+1 (17 veckor gången nu) 
    Ååå jag hoppas verkligen att det ska gå bra!!! <3 <3 <3 

Vi gjorde fvp i början av veckan (tis i dec 2012) och de sa också till oss att om det är dåliga besked ska vi hinna få det redan samma vecka, men vi fick inte det dåliga beskedet förens sent på kvällen på måndagen efter. Jag säger inte det här för att göra dig mer orolig jag säger det av egen erfarenhet och tycker det är bättre att veta hur det kan gå till. <3 

Jobbig väntan! 

Många kramar!!! <3 <3 <3 

• malin111212
    smalltownmom skrev 2013-09-27 17:09:27 följande:
    Tyvärr kommer jag få föda en liten ängel på onsdag en ängel som har Triploidi.

Åå nej! Vad ledsen jag blir! :'( Kram
  • malin111212
    amiofo skrev 2013-11-12 11:18:24 följande:
    måste bara fråga.... till er som har fått barn efter T13/18 bebisar, har ni gått/gjort på fler besök, UL fått göra andra prover än annars? Om ni fått det, är det ni själva som fått be om det eller har det erbjudits? 

Den senaste graviditeten (den efter vår trisomiängel) har jag varit på extra TUL ca var fjärde vecka sista halvan av graviditeten, mest för att dämpa min oro! Valde själv att inte göra fvp eller mkp efterom det med vår ängel läckte så mkt fostervatten efteråt. Ibland tycker jag att viss vårdpersonal låtit förgånad att jag inte gjort det. Nu har vi en liten 10 veckors bebis som är helt underbar!
Svar på tråden Trisomi 13 & 18