Inlägg från: Love83 |Visa alla inlägg
  • Love83

Trisomi 13 & 18

tittar in och tänker på er allla det är några år sedan vi fick och förlorade vår wilmer. sorgen blir lättare med tiden men finns fortfarande där och saknaden. är idag mamma till 6 levande barn kram till er alla /mamma stina

• Love83

Upp i det Blå.

När vi fick beskedet om t18 så såg man inget jätte konstigt i v18 på ul utan det var först 2 veckor senare de såg avikelser och allt blev väldigt brått. fvp gjordes akut fick tråkigt besked redan dagen efter men fick vänta yttterligare dagar på att få avbryta då socialstyrelsen var tvungen att godkänna först. hemskt    detta var 2008

Angående kub så blev det att vi gjorde det istället eftersom jag väntade enäggstvillingar och det är en större risk för komplikationer då. fick jätte bra på kub 1:20000 på vardera tvilling.

Jag har fått 3 barn efter avbrytandet och gjorde mkp med flickan född 2009 bra resultat.

men avböjde nu eftersom det var riskabelt med tvillingarna och om kub testet såg fint ut så tyckte jag det var onödigt att gå vidare.

Mina tvillingar är 18 månader idag och är inte "normala" men helt underbara ändå. de utreds för ev funktionshinder, har ej fått riktiga svar.

Nu är det inte dödsallvarligt fel  på dem utan vi får mycket glädje så ett avbrytande hade aldrig vart på tavlan samtidigt är det nog tur att jag valde bort mkp just då.

Nu blir det mycket babbel men det jag vill säga är att KUB är inte nått större som man kan förlita sig på. Finns de som fått usla siffror men ändå fått friska barn medans jag som fick toppen siffror  inte fick helt normala tvillingar.

håller tummarna för att det är så i ditt fall kram                    

• Love83

upp i det blå

Jag tror han var normalstor för sin vecka tror däremot att trisomi barn aviker mer ju längre in i graviditetn man kommer. de flesta barn växer ju lika fram till v20.

håller tummarna för dig    

• Love83

upp i det blå Nej vad ledsen jag blir att höra detta. skickar många kramar du kan inboxa mig om du funderar över något. vet ej vad ni tänkt ännu att göra men jag har erfarenhet av avbrytande graviditet om ni är i de banorna och funerar över något. Kram

• Love83

Det är det värsta av allt att behöva leka gud och avgöra. Min läkare sa till mig när jag frågade vad hon tykte. Hon sa att hon får inte säga eller besluta det måste jag själv men tänk så här. Om du behåller barnet gör du det då för din egen skull eller barnets. Beslutet var lättare att ta efter att hon sagt detta.

Vi fick konstaterat efter oduktionen att våran kille hade jätte mycket fel inne i kroppen det var bara frågan om när han själv skulle dö. 

Din bebis kommer att få somna in på det finaste sätt ett barn kan dö. Gungandes i din mjuka och varma livmoder till dina hjärtljud

Kramar till dig        

• Love83

Beklagar verkligen gutetösen. jag vet att Alisa (sök på namnet bland medlemmar) förlorade en pojke när han låg i magen som hade trisomi 21 men det var även något annat som var anledningen till att han dog. det var många år sedan jag var i kontakt med henne. jag var själv i kontakt med henne när jag avbröt min graviditet innan vi visste provsvaren och trodde det var t-21.

Men kan tänka mig att du kan få bra stöd där och ni har ju vart med om liknande.  

• Love83

Varför är gruppen hemlig??? om man inte är medlem kan man ju ändå inte se vad som skrivs i den. Vi är många som vart och är Trisomi träsket och man tycker ju då att det ska vara enkelt att hitta liknande människor och grupper. Ja jag hittar den tyvärr inte heller

Svar på tråden Trisomi 13 & 18