Trisomi 13 & 18
Hej!
Alldeles ny här...vet inte var ajg ska vända mig så jag provar här hos er som fått samma diagnos. Den 2 juni födde jag JAck vår son i v 15+6... ca 10 dagar fick vi reda på hans diagnos. JAg sa själv på första vul att jag trodde vårt barn var sjukt, det såg inte ut som när vår dotter låg i magen...På varje vul ul så blev vi tillbakaflyttade så när vi på kuben fick reda på att det var1:2 och misstanke om trisomi 18 blev jag på något sätt lättad men visst blev det samtidigt en chock...Man kunde redan på ultraljudet se att han hade snedställda händer fötter. Förlossningen blev jättebra och gick väldigt fort. Fick 4 vaginaltabl kl 09 ochk kl 10.00 gick vattnet vid 12.30 föddes han. JAg satt då på toa och skulle kissa och kände att han var på väg ut och fick panik, men lyckades komma in till sängen och födde honom. Vågade inte titta förrän några timmar senare och han var så fin och vacker vår lille kille. Jag tror på att man får de barn man kan klara av att ta. Jack kom verkligen med något till oss, inget kommer bli sig likt igen ...jag gråter får panik och kan i bland inte fatta att det har hänt. Är så glad att vi tog kort på honom. Ursäkta detta osammanhängande inlägg men jag är nog fortfarande i en bearbetningsfas... Ska läsa era berättalser snart. Stor Kram