• Anonym

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Kan vi ge varandra tips på saker som har fungerat för att minska ångesten nu!!!!!

• Anonym
    MizzTez skrev 2011-10-23 01:19:02 följande:
    Jag kan säga vad som hjälper för mig.. först och främst mina vitaminer! Direkt jag började med omega 3 så dämpade hjärtat sig, fick förklarat för mig att det är som att smörja 556 på en rostig dörr. Magnesiumet! Åh, mitt älskade magnesium! Lever inte en dag till utan det! Inte heller mina d-vitaminer! Promenader, guld för kropp och knopp! Hur dåligt jag än mår så går jag ut och går! Sen gymmet, träningen är guld värd för mig och nu när barnen varit sjuka så har jag verkligen märkt skillnaden, mår jätte dåligt om jag inte tränar! Jag slutar äta, går helt in i mitt mående, kan inte fokusera på nått, mår illa, yr och då kommer hypokondrin och ökar på ångesten. Sen tid för mig själv, jag prioriterar bort saker som disk, städ osv om jag känner att jag inte orkar, då är det jag som är prio nummer 1, inte disken!

Så lätt summerat: *Vitaminerna *Promenaderna *Gymmet *Omprioritering

Då ska jag även säga att mycket av min ångest sitter i stress och oro och jag söker efter sätt att minska den på lång sikt, inte kort tidslösningar. Sen har jag svårt att vara ensam och då försöker jag ta mig till en vän eller något för att försöka fokusera på annat än den här skiten som ränner runt i min kropp.
    Tack för alla tips!!! Omega 3 och vitamin D ska jag testa. Magnesium har jag börjat äta sedan några dagar tillbaka. Jag tror att det var du som tipsade om detta tidigare i tråden. Det fungerar bra mot restless leg som jag har. Jag upplever att jag blir lite lugnare i kroppen.

Hur mycket omega 3 och d-vitamin äter du?

Det är så sant allt du säger om träning och omprioritering. Jag har knappt haft någon tid för mig själv på länge. Jag har haft halsont och inte vågat träna och då har jag mått sämre psykiskt. Dags att boosta mig själv nu.
  • Anonym

Ont i magen, tryck över bröstet, hjärtklappning, spänner mig i käkarna och får ofta spänningshuvudvärk (antar att det beror på att jag spänner mig).

• Anonym

Det hugger i bröstbenet, mellan brösten. Längst ner där revbenen går ihop liksom. Jag är inte orolig för att det är hjärtat för jag tycker jag känner att det är i benet. Nån som känt så?

• Anonym

När jag precis ska somna så rycker jag till och det känns som jag slutar andas. Måste kippa efter andan så jag börjar andas normalt igen.

• Anonym
    Anonym (Rädd) skrev 2011-10-24 12:47:57 följande:
    Blev tipsad här i forumet om boken Befriad från ångest av Lucinda Bassett och vill verkligen rekommendera den vidare. Håller på och läser den nu och det är helt sjukt. Som att läsa om sig själv. Hoppas och tror verkligen att det på sikt kommer hjälpa mig. Har det ganska jobbigt just nu dock. Min mage beter sig väldigt konstigt och har gjort rätt länge. Och har rejält ont när jag trycker på ett ställe i högersidan, (längre ner än gallan).. Får plötslig magknip och riktiga anfall av diarré. Har haft stressmage i många år och känner inte igen detta. Är väldigt rädd..
    Har beställt boken och hoppas på att den kan vara till hjälp. Finns det konkreta saker om hur man ska göra för att bli bättre?

Vill bara dela med mig av att fullständig närvaro och fokus på något fungerar för mig. Då känner jag ingen ångest. Att leka med ett barn är en rekommendation. Även att gå ut på en promenad med en hund fungerar också. Då får man även lite frisk luft och motion som hjälper till på traven.
  • Anonym

kolla in denna tråd också! Den är jättebra!

• Anonym

Jag led av grov stress förr, Brukade få stickningar i ansiktet, som en känsla av känselbortfall.
    Hade mycket problem med extraslag/dubbelslag på hjärtat och nackstelhet, hög puls..och yrsel!
    Kunde inte koncentrera mig, hade läskiga overklighetskänslor..  

• Anonym

Vid panikattacker kan jag börja skaka och frysa. Hacka tänder. Nästan som ett krampanfall. Då behöver jag lägga mig ner helst med ett täcke på mig och omhållen. Det kan börja med att det sticker i handflatorna. Har fått höra att det beror på dåligt med syre dit för att man börjar andas konstigt som det börjar sticka i händerna.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?