MizzTez skrev 2011-12-27 21:55:25 följande:
Det är skönt när man hittar fler för då vet man att det kanske sitter i ångesten! Min terapeut sa just det att en smärta som flyttar runt är inte en "riktig" smärta. Hur man nu ska förklara det där.. Att en rörlig smärta är typisk för ångest. Så det tog jag åt mig av eftersom mina krämpor hoppar runt mycket.
Ja det är väl så. Ibland funkar det att "prata" sig själv till rätta med förnuftiga tankar som känns logiska men ibland är det som om ångesten gör en korkad. Jag för t.ex. ofta ont i vad jag tror är njurarna och får då för mig att jag r njursjuk, har fått en övre uvi eller liknande. Värken hoppar ofta sida till sida och sticker som mellan revbenen och ner över korsryggen. Har gjort ul och det har tagits prióver och inget fynd. Mitt sunda förnuft säger mig att det förmodligen är muskelärt efter som värken hoppar, det är ju inte särskilt troligt att båda njurarna är skadade..... men som sagt när symtomen kryper på så spökar hjärnan dessto mer och de förnuftiga tankarna är som bortblåsta.
Dags för en vända kbt igen tror jag.