• markbon

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Godkväll alla!

Nu känner jag för att skriva av mig! hoppas ni inte tar illa upp!

Idag fick min morsa ett återfall till spriten, hon ringer och gråter och säger att hon skall dö. Hon skall jämt göra så när hon ringer! Hon ringer hela tiden och det gör att jag blir jätte nervös, känner att jag har mnga extraslag ikväll.

Jag förstår inte varför folk skall dricka, nu var det ca 2 månader sedan morsan fick ett återfall, om min oro kring henne hade dämpat sig, så nu kör vi igen!! Imorgon blir det ett långt samtal när jag kommer hem, nu får det FAN vara nog! Jag har mig själv att tänka på, orkar inte tänka så mycket på hennes problem.

Jag kan inte förstå en mamma som verkligen skiter i sina barn, bara trycker ner dem när hon mår dåligt. Jag vet om att hon har ångest över hennes ekonomi, och det stör även mig, för jag är älskar ju henne.

Det känns alltid bättre att skriva av sig, Nu skall jag ta en atarax och kura ner mig framför tven och hoppas att hon inte ringer mer!

Kramizar!            

• markbon

Hej mina nätvänner!! :)

Nu är det lördag, jag har nyss skottat och måste säga att då tänkte jag bara på hur det var och skotta, tänkte inte ens på mina symptomer, gud så skönt!! Men nu sitter jag med extraslag som sakta avtar..

Inatt låg jag och funderade på hur jag skall hjälpa min mamma, jag skall inte bry mig om henne just nu, men jag måste känna att min närhet mår bra, annars mår inte jag bra. Har märkt att jag är väldigt rädd över att någon i min familj skall gå bort, jag blev så här efter min farmor dog i oktober (Hon var som en mamma för mig). Är det någon mer som  är rädd för att någon skall gå bort i eran närhet?      

• markbon

Ibland känns det underbart att må bra! Inte haft några känningar av ångesten idag. Lite oro har funnits då jag har så ont i magen, ringde 1177 och frågade vad det kan vara. Hon trodde att de var att jag äter dåligt och har gått ner i vikt. Jag har gått ner 10 kg på 3 veckor och har dålig aptit. Imorgon ringer jag min VC och bokar in en tid hos min NYA doktor :) hoppas jag får en förstående läkare, dem har även phykolog (?) På den mottagningen jag skall börja gå hos.

Vilken smärta i magen har ni haft?

Jag har ont i magen runt navlen, en ihålland smärta.

Ibland att det hugger i högra buken, känns även som jag har håll på vänster och höger sida av magen.

Hur känner ni andra er idag?

• markbon
    Anonym (v) skrev 2012-01-23 20:01:49 följande:
    Hej allihopa.

Har skrivit tidigare i tråden att jag misstänker att mina kroppsliga symtom kan vara ångest, men jag vet inte.

Behöver höra med er som vet lite mer om detta än jag.

Har mått bra hela helgen, inget tryck över huvudet eller konstig känsla i huvudet.

Idag på jobbet så kände jag mitt under ett möte att jag började känna mig konstig i huvudet, tryck, stickningar i handen och vänster arm. Kändes som hjärtat slog lite oregelbundet. Försökte ta det lugnt och låtsas som ingeting. Dessa "skov" brukar hålla i sig runt 20 min och sen släppa.

Är det normalt när man har ångestattacker eller vad man ska kalla det?

Jag har känt mig lite "orolig" på jobbet då jag är ny och det är tusen saker att lära sig men inte så jag känt att jorden går under eller nått, Men ja ni vet lite jobbigt att vara ny och sen allt man ska lära sig och allt som folk redan tror att man kan.

Kan ni som har ångest arbeta, och om ni arbetar hur hanterar ni detta om/när det händer under arbetstid. Har ni berätttat för arbetskamrater hur ni mår eller håller ni det för er själva?

Jag har en provanställning i 6 månader så jag tänker absolut inte yppa något för någon om hur jag mår när dessa "episoder" händer eftrersom jag gärna vill vara kvar.               

När jag är på jobbet och får mina känningar så släpper jag allt jobb och går en sväng. Stanna inte kvar i samma rum, det gör aldrig jag. Jag jobbar ombord på tåg så jag kan inte gå ut och gå, då blir det lite jobbigt.

Var absolut inte rädd för att berätta för din chef, kollegor, jag berättade för mina kollegor och chefer, dem sa att det händer många. Men känner man inte för att berätta är det helt ok - upp till dig själv. Förstår att du är rädd över ditt jobb, jag går på en timanställning så jag är mycket beroende över jobbet.

Jag fick förra veckan en ångestladdad stund när vi nyss hade lämnat Göteborg, kändes riktigt fruktansvärt och jag ville bara hoppa av tåget och springa! Jag satte mig i min tjänstekupe och bara tänkte på lungnet och hur gott jag skall ha när jag kommer hem.
  • markbon
    Hej allihopa.

Har skrivit tidigare i tråden att jag misstänker att mina kroppsliga symtom kan vara ångest, men jag vet inte.

Har mått bra hela helgen, inget tryck över huvudet eller konstig känsla i huvudet.

Idag på jobbet så kände jag mitt under ett möte att jag började känna mig konstig i huvudet, tryck, stickningar i handen och vänster arm. Kändes som hjärtat slog lite oregelbundet. Försökte ta det lugnt och låtsas som ingeting. Dessa "skov" brukar hålla i sig runt 20 min och sen släppa.

Jag har känt mig lite "orolig" på jobbet då jag är ny och det är tusen saker att lära sig men inte så jag känt att jorden går under eller nått, Men ja ni vet lite jobbigt att vara ny och sen allt man ska lära sig och allt som folk redan tror att man kan.

Kan ni som har ångest arbeta, och om ni arbetar hur hanterar ni detta om/när det händer under arbetstid. Har ni berätttat för arbetskamrater hur ni mår eller håller ni det för er själva?

Jag har en provanställning i 6 månader så jag tänker absolut inte yppa något för någon om hur jag mår när dessa "episoder" händer eftrersom jag gärna vill vara kvar.               

När jag är på jobbet och får mina känningar så släpper jag allt jobb och går en sväng. Stanna inte kvar i samma rum, det gör aldrig jag. Jag jobbar ombord på tåg så jag kan inte gå ut och gå, då blir det lite jobbigt.

Var absolut inte rädd för att berätta för din chef, kollegor, jag berättade för mina kollegor och chefer, dem sa att det händer många. Men känner man inte för att berätta är det helt ok - upp till dig själv. Förstår att du är rädd över ditt jobb, jag går på en timanställning så jag är mycket beroende över jobbet.

Jag fick förra veckan en ångestladdad stund när vi nyss hade lämnat Göteborg, kändes riktigt fruktansvärt och jag ville bara hoppa av tåget och springa! Jag satte mig i min tjänstekupe och bara tänkte på lungnet och hur gott jag skall ha när jag kommer hem.
  • markbon
    Hej allihopa.

• markbon
    Anonym (v) skrev 2012-01-23 21:28:20 följande:
    Markbon- När jag fått fast tjänst och de "känner" mig kommer jag nog berätta. Känner du igen de fysiska symtom som jag nämnde?

Jag har inte just dina symptomer så mycket, men ångest kan spöka mycket. Jag har yrsel och blir mycket orolig, kan även känna - jag dör! Du skall veta att ha en attack kan vara mycket pårestande. Dem brukar hålla i den tiden du skrev och sedan sakta avta.

Jag har mest sjukdomsångest, då jag är rädd för vissa sjukdommar!
  • markbon

God kväll!

Idag är det en bra dag! Var hos min nya läkare idag, han tryckte på magen och sa att jag inte hade problem med aortan. :D

Men jag har punktsmärta i sidan av magen och i högra buken, det liksom hugger till och gör ont i någon sekund. Har ni haft punktsmärtor lite varstans?

• markbon

Nu har jag lämnat in min 24 h EKG, jag fick tyvärr inga känningar av extraslagen, vilket jag blev besviken över.

Jag fick idag prata med en underbar sjuksköterska, hon lyssnade och jag berättade om min gamla läkare. Hon sa då att han är en mycket dålig läkare som intre bryr om sina patienter, flera hade till och med klagat på honom.

Hon tror att jag har stress, med inslag av oro, alla mina symptomer stämmer in sa hon.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?