Inlägg från: Anonym (Hypokondra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hypokondra)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Någon som fått problem med käkar/bettet sen ni började få ångest.Jag byter tydligen snett enligt doktorn och det knäpper alltid i vänstra käke när jag gapar o stänger..för att man spänner sig kanske?

• Anonym (Hypokondra)
    MizzTez skrev 2012-01-09 18:02:43 följande:
    får jag åxå.. har det just nu och det går runt hela bröstkorgen åxå.

Obehagskänsla i kroppen någon? En känsla som man inte riktigt kan sätta fingret på och inte beskriva heller.. Åh, trötthet, någon som är jättetrött?
    Obehagskänsla har jag väldigt ofta..särskilt nu.Har en kall fläck/domning upp vid hårfästet på högra sidan,plus att ögat på den sidan börjat rinna..tror stroke direkt..fan alltså
  • Anonym (Hypokondra)

Brukar ni ha migrän eller migrän liknande symptom?Kan man ha en domning i flera dagar....?Utan att det är konstigt,mitt blodtryck är helt normalt

• Anonym (Hypokondra)

nåt jag märkt en tid tillbaka är att jag ibland när jag hostar el så,eller känner att jag inte får luft,ser stjärnor i synfältet..de bara flyter runt och försvinner efter kanske 6 sek.Nyss tyckte jag att jag inte kunde andas ordentligt pga halsbränna..s jag hostade en sån riktig hostning som kändes så jag nästan skulle spy och så kom stjärnirna..alltså har jag syrebrist till hjärnan eller?stroke på G?mitt blodtryck är 100/70

• Anonym (Hypokondra)
    MizzTez skrev 2012-02-01 11:04:54 följande:
    Du vet redan vad som är felet som orsakar stjärnorna.. Lyssna på din logiska sida, inte din hypokondriska! Kan säga att jag har samma sak och haft det sedan barnsben.
    Sant.tack :) dock ska jag nu posta en till hypokondri fråga .. ;) 
  • Anonym (Hypokondra)

Är det Någon mer än jag som ibland HÖR kolsyra i nacken..???typ som ettg gurgel..ett pysande i nacken.Jag är grymt rädd att jag har för mycket vätska i huvudet,vilket kan leda till dubeelseende som jag tycker jag har ibland och sen blindhet...eller läste jag om nån sorts deformering i hjärnan som orsakade detta.ELLER är både dubbelseendet och kolsyran bara ångestrelaterat..kan känna att det bubblar/vibrerar i tinningen också..har alltid trott att det har med uttorkning att göra dock

• Anonym (Hypokondra)
    MizzTez skrev 2012-02-04 11:22:52 följande:
    Hehehe! Du har ju ett väldigt lågt blodtryck.. Jag har 120/70 och det snurrar fint till och från! Har en maskin på gymmet som jag sträcker armarna över huvudet i och var enda gång så snurrar det i skallen! Så ser jag stjärnor.. Det kan jag få om jag vrider huvudet för fört åt nått håll och om jag tex. knutit skorna och reser på mig. Är som ett litet fyllo..

Tyvärr kan jag inte relatera till din kolsyra i nacken, det jag får är ett knaster, som fyrverkerier..
    jo men som ett fyrverkerie här med..var nån på ett amerikanskt forum som beskrev det väldigt bra..det låter som när man är på nedanvngen och nån spolar i toaletten på ovanvåningen..sådär lite pysande,knastrigt!
  • Anonym (Hypokondra)
    SandraBaniasadi skrev 2012-02-05 21:50:32 följande:
    Alltså mitt inlägg var främst till Anonym (Rädd) då det var dennes jag läste...men ni andra får också komma med "input".. Läste om någon med knaster i nacken...det har jag med...Har du fått veta vad det är?

kram jag
    nej ingen aning,men det kommer ofta när magen låter..typ om jag är hungrig wierd...låter det typ som kolysra..typ att det pyser?verkar ändå vanligt
  • Anonym (Hypokondra)

Nån som känt att det typ "brummar till" inne i örat,typ bubblar-brummar ..men bara ett par sek,eller kan det ha med vax att göra?

• Anonym (Hypokondra)

Nåt som ger mig stor ångest är min nacke.Ständigt stel och knackar,nu flyytade jag huvudet i sängen "knak" sa det så högt så jag bara sa aj rakt ut,inte för det gjorde ont utan för det lät så högt.Någon som upplever detta?Knakig nacke?

• Anonym (Hypokondra)
    ladder666 skrev 2012-05-08 17:15:13 följande:
    Jag är lite orolig för att nämna ett "symptom" som jag tycker att jag har. för jag vet inte om jag vill höra svaret. Men, jag frågar ändå. 

Jag tycker mig vara mycket svagare i käkarna än tidigare. Tex i morse åt jag bacon till frukost och jag fick kramp i käkarna och kunde inte tugga efter några skivor. Samma sak för någon månad sen då jag åt naturchips.. Det låter fånigt kanske men, ni kan ju gissa vad jag tänker på.

Tänker att det kanske kan vara så att jag är spänd i nacken, för det kan ju ge känningar i käkmusklerna..

Någon som upplevt samma? 

Jag har upplevt det!Kan känna svagheten i armar och fingrar också..tror det handlar om spänningar
  • Anonym (Hypokondra)
    Anonym (**Sjuk**) skrev 2012-05-06 08:41:16 följande:
    FY dansade lite nintendo wii nu med ungaran och fick nu värk i bröstet  Haft ångest sen i morse men sjukt rädd nu för att jag håller på att få hjärtinfarkt, känner mig varm/svettig ckså  Rädd att jag ska dö nu 
    Var ett tag sedan jag gjorde EKG:n men gjort det förut bde vanliga och ULtraljud på hjärtat och 24 timmars ekg och dom var varigt bra, men sjukt rädd nu, vad ska jag göra?!?   
    Såg ekg och ultraljudet bra ut skulle jag nog inte oroa mig..försök kanske träna upp din kondis is?:)bra kondis är bra för hjärtat...men jag vet hur det är,levde i 2 år med nästan stillhet..vågade inte motionera för jag trodde inte hjärtat skulle palla.men det pallar :)
  • Anonym (Hypokondra)
    Krambjörn skrev 2012-05-07 06:39:50 följande:
    Många av er skriver bara hjärtklappning är det bara jag som känner enorm smärta i hjärttrakten typ som:

- Kraftiga elstötar i hjärtat
    - Knivhugg i bröstet/hjärtat
    - Som kramp i hjärtat
    - Som hjärtat hoppar över och glömmer något slag
    - Känns som hjärtat stannar för ett tag     
    elstötar känner jag det som ofta lite här o var i bröstet,mage och ibland arm och rygg
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?