Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Okej. Jag gick en 30min promenad ikväll. När jag kom in igen så kollade jag pulsen och den låg på 132. Men den sjönk direkt när jag satte mig ner och nu ligger den på ungefär 90 när ja kolla på tv
Okej. Jag gick en 30min promenad ikväll. När jag kom in igen så kollade jag pulsen och den låg på 132. Men den sjönk direkt när jag satte mig ner och nu ligger den på ungefär 90 när ja kolla på tv
Vet inte om det är stress lr depression som utlöst min ångest. Jag fick lite ångest över att ja skulle promenera idag. Men under promenaden så kände ja bara lite tungt att andas. Fick liksom som en klump i halsen/bröstet. Nu efter promenaden e ja bara sjukt rastlös men har ingen direkt ork att hitta på något. Kändes iaf som att pulsen var jämn,men jäkligt svårt o ta pulsen när man va stelfrusen.
Jo man får försöka sluta ta pulsen. Det gör ju inte att man mår bättre precis. Fast det är ju lättare sagt än gjort. Är grymt nojig på den biten med hjärtat. Har ju blivit lugnare ett tag efter jag varit hos läkaren. Han lyssnade på hjärta o lungor o kollade puls o blodtryck. Sen tog vi blodprover. Sist jag var där när ja började må sämre sa han att jag hade jättebra värden på dom tidigare proverna. Nu ska ja bara hämta ut medicinen o testa den o se om den hjälper. Iaf så den mildrar lite så det blir lättare att få tummen ur o göra saker.
Så känner jag de oxå ibland. E jättetrött men kan inte sova för man ligger o spänner sig hela tiden. Minns inte vad den hette men den va ångestdämpande iaf. Inatt var jag jätte spände o fick svårt att andas o sen lyckades jag slappna av efter en stund. Sen kom de o försvann igen innan ja somnade. Ska hämta medicinen imorgon tänkte jag.
Omega 3 ska ja nog inte behöva äta. Käkar fisk 1 gång i veckan minst:). Idag har de varit ok. Bara lite frusen o skakig
Ja de e skönt:). Fast ikväll kommer de smygande men försöker strunta i de just nu. Har inte tid:p
Paoxiflex heter medicinen jag fick. Man kan få ökad ångest i början. Sen div andra biverkningar som va vanliga o ovanliga.
Nu har jag haft 2 riktigt kämpiga dagar. Sovit alldeles för lite o ätit för lite. Igår åt jag 1 portion mat o fick behålla den i magen ca 30 min innan mina tankar började snurra okontrollerat tills jag fick kräkas. Idag vart jag på 1timme promenad med tjejen o hennes hund. Va bergis uppe på maxpuls:p fick hosta o började må illa o vilade lite. Sen fortsatte vi. O sista 10-15min så kändes de typ som ja höll på o dö:s. Svårt o andas o lite ont i bröstet. Nu sitter ja o kolla på tv o kan inte sitta stilla men försöker tvinga i mig 1 vetebulle iaf. E de värsta ja vet med ångesten är obehaget i bröstet o att de känns tungt o andas,när de händer så brukar ja bli både spänd o orolig. Brukar få hosta när jag blir uppspelt o hostar iblan tills ja kräks. Nä hoppas på god sömn inatt så man kan ta nya tag imorgon. Detta är fö bästa tråden på hela internet. När jag känner symptom så går ja in o läser o lugnar ner mig med att jag är inte ensam o finns dom som har det värre
Nu fått i mig en tallrik ärtsoppa o sovit nån timme. Men har fortfarande grym ångest o tror jämt att de e hjärtat som spökar när de känns i bröst/armar. Vilket medför att ja kolla pulsen. Men verken/obehaget ändrar/försvinner om ja tex ändrar ställning. Sen har jag jäkligt svårt att ligga/sitta stilla
Vet inte om jag har astma. Nu känns det lite lugnare iaf. Hjärtat är ju lite till o från. När jag mår dåligt så känns det lite mer ju. Doktorn har lyssnat på både hjärta o lungor o inte hittat något fel. Inte heller hittat något på alla blodprov jag tagit. Jag spänner mig ganska mycke i axlar o bröst vilket brukar leda till huvudverk o obehag i bröstet. Tex trycker jag på vänster bröst o drar handen så träffar jag en punkt som gör att det strålar bak till skulderbladet. Har jag armen i ett lägge så kan det kännas i bröstet/armen, men ändrar jag läget så försvinner det. På promenaden så märkte jag att om jag böjde ner halsen så försvann obehaget/smärtan i bröstet. Sen är min kondis inte den bästa kan ja lugnt säga.