Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Hur har det gått för er?!
Hur har det gått för er?!
Jag har yrsel och haft det konstant dagligen i över 2 år. Värst på kvällen,, gjort alla möjliga undersökningar. Biter även ihop och kommer på mig själv flera gånger då jag spänner hela kroppen :( jag har två underbara barn som jag älskar oerhört! Vill finnas för dom o bara leva.. Men kan inte leva så som jag vill pga den här yrseln :( åker helst inte ens till affären .. Är så rädd !! :( någon mer med yrsel som är lika jobbig?
2015 genomgick jag en skilsmässa. På det hela tycker jag att vi skötte det respektfullt mot varandra och det fanns inga hårda känslor mot varandra. Så jag trodde att jag skulle kunna gå vidare hyfsat lätt. Men när jag kom hem från jobbet för första gången sedan hon hade flyttat ut hände något jag inte var beredd på. Att komma hem till en tom bostad när man har varit van vid att hon kom till mötes med en kyss och en varm kram satte igång en reaktion hos mig som var överväldigande. Jag satte mig vid köksbordet och grät som ett barn och det tog en stund innan det slutade. Därefter fick jag emellanåt andningssvårigheter, tryck över bröstet och det kändes som hjärtat gick på högvarv. Jag förstod att det hängde ihop med skilsmässan, men när det var som värst åkte jag in på akuten och de hittade inget avvikande. De sa det var stressrelaterat, men att det kommer att gå över. Jag fick lite övningar jag kunde göra vid behov och ungefär efter halvår kände jag mig så gott som normal igen. När man investerar så mycket tid och känslor i ett förhållande kan det lätt slå bakut ett tag.