Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Hej! jag har nästan alla dina symtom. Hur har det gått?
Jag har muskelryckningar som spred sig och när jag googlade så vart det sju resor värre.
Jag var med om en traumatisk upplevelse (en operation) där jag spände mig och hade panik, efter den har jag haft muskler spända som fiolsträngar i hela kroppen som jag lyckats lösa upp förutom i höger ben, det värker och pirrar konstant.. har även ont i ländryggen.
obs innan detta var jag kärnfrisk och tränade 4-5 gånger i veckan, även kommit in på Polishögskolan.
Muskelryckningarna blev bättre när jag lugnade min stress och ångest för dödliga sjukdomar. Alla blodprover bra och väntar på en MR för ryggen men den lär inte visa någonting.
Nu är det bara ena benet som är jobbigt som f*n och jag försöker göra andningsövningar då jag läst att andningen styr exakt allt i hela kroppen. länk:
www.evamoberg.com/single-post/2017/01/30/är-det-verkligen-bara-stress
oj du beskriver mina symtom! Hur mår du? Har du fått någon diagnos?
jag har syringomyeli
Hej!
Jag har inte fått någon diagnos än, har varit hos neurolog som kollat magnetkamera-röntgen av hjärna och ryggmärgsprov. Jag mår så fruktansvärt dåligt och undrar om detta kan vara framkallat av stress? Vad tror ni? Jätte-tacksam för svar, är så orolig . (kopierar in listan på symptom min läkare bad mig skriva)
Kram till alla där ute!
Symptom
Allt började med magproblem i Januari-09. Sean fick jag ont i musklerna runt höfterna, speciellt när jag skulle lyfta höger ben. I oktober så började problemen med benen, en dag orkade jag knappt gå och det kändes som jag inte orkade lyfta dem, domningarna i foten började då också. I december fick jag troligtvis virus på balansnerven och i februari -10 opererade jag bort en knöl på halsen. Nedan kommer tydligare beskrivningar av symptomen:
precis som mina symtom på syringomyeli. Be om en MR helrygg om du inte redan gjort det!!