• Anonym (Anja)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (Zzz) skrev 2017-10-06 19:57:29 följande:

Är det någon som känt sig yr/ostadig i flera månader?

Är det någon som känt sig fumlig i händerna?

Är såååå orolig..  har gått nu med "yrsel" i 7 månader.. och det verkar aldrig ta slut :(

Det kan vara att du har borrelia och nån annan infektion som satt sig på nervsystemet.Jag var sjukskriven för utmattningssyndrom med symtom som smög sig på. Blev värre fast jag vilade och hade till slut yrsel, myrkrypningar, frekvent migrän, känselbortfall och mera. I alla fall visade det sig att det hade börjat nån månad efter jag fått en fästing. Jag blev mycket bättre av antibiotika och några örter jag köpte i Tyskland.
  • Anonym (Anja)
    Anonym (Zzz) skrev 2017-10-06 21:41:24 följande:

Jag har aldrig haft fästingar :( och har inte andra symtom än ostadighetskänsla och en slags fumlighet i händerna.. gjort MR och tagit alla prover som finns där att ta, inkl brist på olika ämnen i kroppen.. allihopa utan anmärkning :/

Det kan smitta sexuellt och en del föds med det. Även vissa typer av broms och flugor kan smitta en. Har hört många som aldrig haft en fästing som har borrelia.
  • Anonym (Anja)
    Anonym (Oroligan) skrev 2020-07-22 18:03:31 följande:

Glömde fylla i andra symptom.

*Går just nu runt i en bubbla eller nåt (känns bara konstigt allting).

*Oro i kroppen.

*Grov hälsoångest (har inom två veckor hunnit få för mig att jag har cancer eller något annat, kan inte släppa det) tror det blev värre sen jag började med min nya antidepp för två månader sen.

*Jobbigt att andas ibland, mest när jag ligger i sängen.

*Muskelryckningar i benen för det mesta, typ låren.

*Spänningar i muskler. Igår kändes det som jag spände mina ben hela tiden och kunde inte slappna av.

*Dödsångest.

*Sover väldigt dåligt, vaknar ofta.

*Ibland kallsvettas jag i sömnen.

*Känner mig lite ostadig/snurrig ibland när jag går.

*Minskad aptit.

*Svårt att fokusera med blicken. Just nu ganska ofta.

*Spänner mig i käken när jag sover tror jag så är öm i munnen.

*Känner mig svag i armar och ben (spär ju på hälsoångesten ännu mer).

*Fryser/svettas ibland.

*Konstig känsla i kroppen.

Bruka nog känna fler saker men just detta är hur jag har det just nu... Är så extremt hemskt, jag är bara hemma ensam och tror jag är döende eller något. Någon som känner likadant?

Det där låter som någon som haft borrelia ett tag. Väldigt typiska symtom. Det är inte bara psykiskt.
  • Anonym (Anja)
    Anonym (Döende) skrev 2020-07-22 21:04:04 följande:

Är inte det bara nått hittepå enligt svensk medicin typ som fibermyloagi? Har själv hela listan, hade konstaterad borrelia för 13 år sedan, Har har bekymmer i kanske 10 år nu. Är dock ganska säker på att det är psykiska problem.

Om du "hade" borrelia är jag ganska säker på att det är den som spökar och att borrelian finns kvar. Dina symtom är typiska.
  • Anonym (Anja)
    Anonym (Anonym 1234) skrev 2021-01-31 11:34:47 följande:

Hej skulle vilja skriva av mig lite..... 19 år gammal tjej

Allt det hela började med att jag fick en underbar liten prinsessa flr 7 månader sedan förlossningen var litte jobbigt och avslutade med sugklocka allt gick bra efter o jag fick komma hem 1 dag efter vilket att jag fick åka med ambulansen till sjukhuset pga av stor blödning fick va kvar under natten o kom sen hem då började min resa med dessa konstiga symtom för var jag o fixa kalas sen kom jag hem o kunde inte varba ner tryck för bröst i 3 dgr o yrsel svettningar vilket gjorde mig livrädd för hjärtinfarkt srn den dagen känner jag mig inte lik som innan förlossningen mina symtom idag är

Hjärtklappning

Tung andnig

Konstig yrsel

Blek i ansiktet

Kalla o blå fötter

Allt känns är dwtta verkligt konstig symtom

Stresskänslig

Känner inte igen mig själv

Dåligt minne

Känner mig allmänt konstigt i kropen

Undrar vad de kan va eller någon sjukdom

Vill komma tilbax till mit gammla jag ????????????

Låter som borrelia!!!
  • Anonym (Anja)
    Anonym (Anonym 1234) skrev 2021-01-31 16:06:15 följande:

Är inte borrelia något helt annat än detta jag upplever..har kollar upp symptom på detta o de ska vara typ röda fläckar osv

Nej, borrelia kan sätta sig på nervsystemet. Det är inte alls säkert att man ens får den röda ringen som alla förknippar med borrelia.
  • Anonym (Anja)
    Astriidlind skrev 2023-05-09 22:44:15 följande:

Vad bra att jag hittade denna tråd. Nu vet jag inte om mina symptom ens beror på stress men det började i oktober 2022 då jag började känns stickningar och domningar i ansiktet. Sen började jag få muskelryckningar överallt, på konstiga ställen som tex fötter och händer, mage med. det surrar under fötterna ibland och på olika ställen, darrningar i kroppen, händerna skakar litegrann jämt. Kan få smärta i ben i några sekunder som sen går bort. Känns som ischias i vänster rumpa baklår. Vänster sida speciellt vänster hand är litr svagare, kan ej knyta handen lika hårt. Kan känns mig lite fumlig i balansen. Får som flimmer i ögonen typ en dimmig syn som kommer och går. Kan få ont i hyn av att någon bara Petar på mig känns som jag nästan får ett blåmärke. Jag drömmer väldigt intensiva och verkliga drömmar som jag bara gjorde när jag varit gravid om alla mammor förstår vad jag menar. Är trött och har dåligt minne. i oktober så tog dom massa blodprover på mig och alla såg bra ut. Även varit hon sjukgymnast som inte hittar något konstigt och neurolog tycker mina symptom är så diffusa och misstänker inget neurologiskt men det gör jag såklart :S ?Alla läkare jag träffar frågar alltid om jag är stressad. Vet inte om jag kan tro på att stress kan göra såhär mycket med kroppen men jag hoppas nästan det är det så det inte är något allvarligt. 

Låter precis som borrelia.
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?