Inlägg från: Anonym (nattuggla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nattuggla)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (Oroligan) skrev 2021-01-03 05:04:33 följande:

Någon mer än mig som blir mer orolig och får mer ångest när man blir trött på kvällen? Då blir jag mer orolig över vad som kan vara fel och varför jag är trött.

Känner ofta att oron å ångesten stiger när jag blir väldigt trött.

Mvh

För mig är det precis tvärtom. Mår skit på dagarna och känner krav från omgivningen. Mår allra bäst på nätterna i lugnet. Men om jag har en jobbig ångest period kan jag fasa för långhelger och fredagar för att vårdinrättningar håller stängt.

Har du testat lyssna på lugnande hypnos och sömnmeditationer? Finns hur mycket som helst på Youtube. Funkar väldigt bra på mig mestadels.
  • Anonym (nattuggla)
    Anonym (Oroligan) skrev 2020-12-14 01:25:04 följande:

Har varit en ganska bra höst men får ibland svårt att ta djupa andetag... Händer oftast på kvällen när jag är i soffan eller sängen.

Är så jobbigt och obehagligt. Ibland lyckas jag få till ett djupt andetag och då känns det så härligt. Men går inte varje gång.

Någon som har liknande?

Har det ofta så. Enda som hjälper mot det är djuphypnos i alla muskler, mindfulness och att dansa eller träna hårt ett tag så andningen kommer i fas.
    Man får lätt kramp i bröstkorgen och lungorna vilket kan kännas läskigt och man får yrsel om man hyperventilerar för länge.
  • Anonym (nattuggla)
    Anonym (Oroligan) skrev 2021-01-05 00:15:52 följande:
    Jag förstår hur du menar, jag är dock hypokondriskt lagd så jag oroar mig bara mer när jag tar det lugnt. Nu har jag mycket oro för hjärnan, att jag inte hänger med ibland och glömmer saker. Aldrig provat avslappning.
    Dessa är några lugnande som funkar bäst på mig. Ge det en chans och lägg dig skönt på en behaglig plats och låt hennes trygga röst göra dig lugn och trygg. Gör det varje dag eller kväll så styrks nervsystemet kroppen slappnar av...du gör dig själv en stor tjänst:)

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?