Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Hej!
Jag var med om något konstigt i natt och vill gärna ha era åsikter om vad det kan vara..
Vaknade runt kl 4 med hög puls och uttalat illamående. Vet ej om jag somnade om lite efter detta men efter en stund gick jag upp för att ta ngt att äta och se om det skulle gå över. Darrade i kroppen, frös och svettades om vartannat tillsammans med illamåendet och hög puls. Kändes ung. som ett rejält blodsockerfall. Drack lite saft och åt en grov macka och gick sedan och lade mig igen. Efter en stund mådde jag mer illa och gick till toaletten och kräktes.
Saken är den att jag igår tänkte att jag skulle minska ner lite på kolhydrater eftersom det blivit för mycket godis och sånt på sista tiden. Åt därmed inte så mycket kolhydrater igår men lite blev det såklart. Till en början tänkte jag att illamåendet och det andra berodde på mitt snåla kolhydratintag under gårdagen men nu undrar jag.. Har nämligen inte mått så bra på sistone och har varit utsatt för en jobbig psykisk påfrestning. Har upplevt några mindre ångestanfall, bl.a. ett nattligt i våras och besväras även av hypokondri och katastroftankar. Har även haft ett ångestanfall för några månader sedan där det kändes som att ena sidan av ansiktet domnade bort. Blev livrädd men det gick över efter ngn minut.
Detta "anfall" kändes dock väldigt fysiskt utan den speciella ångestkänslan så jag trodde det berodde på matintaget igår alt. magsjuka. Nu mår jag bra men är trött.
Vad tror ni att jag drabbades av?