• Anonym (oxå)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Anonym (är det ångest) skrev 2014-02-18 10:47:28 följande:
    Hej alla igen!
    Jag provar igen. Är det någon fler som blir röd i ansikte, hals och bröstkorg när det händer?

Hur många av er lever under enorm stress? Någon med förändrade menscykler? 
    Jag är naturvetare och försöker förstå biologin/kemin bakom dessa attacker. Allt i kroppen är kemi.

Fick igår veta av min Gyn att jag har fått sänkta nivåer av östrogen ev pga av stress och att jag har troligtvis förhöjda prolaktat nivåer. Detta hormon ökar noradrenalinet i kroppen. Noradrenalin omvandlas till bla adrenalin. Stress ger ökad adrenalin. Är alla reaktioner beroende på för höga halter adrenalin i kroppen, efter som adrenalin ger ökad hjärtfrekevens, värme vallningar, blodtrycks ökning vilket ger yrsel etc etc.

Vad tror ni andra? Har vi helt enkelt bara en total obalans av hormoner i kroppen pga stress? 
    Säkert, käner igen mig men jag har det bättre nu med mindre stress, tagit tag i problemen, så nu är mina hormoner i mer balans. Vad ska du göra åt problemet, kan du få några hormontillskott? Det måste vara skadligt för kroppen i längden att ständigt vara stressad. 
    Är du stressad ofta eller bara ibland?
  • Anonym (oxå)
    Anonym (är det ångest) skrev 2014-03-05 21:39:17 följande:
    Nu har jag ätit p-piller i ca 1.5 vecka och känner att hjärtklappningen är mycket bättre. Jag känner mig också mycket lugnare i hela kroppen och bättre till mods än på länge. Jag har nog haft hormon brist länge...

Vad skönt att de hjälper! Tog du några hormonprover, vilket p-piller äter du??
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?