• mjess

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Kaggar värk i armen/benen. Även orolig för hjärtat så tänker väl lite väl mycket på det så det känns mer. Sen har jag även ont i olika delar av magen titt som tätt. Har kollat upp det och prover har tagits men allt ser bra ut. Så har de även lyssnat på hjärta osv och det lät också bra. Men är inne på att göra EKG osv..

• mjess

Någon som nämnt konstig känsla i hela armen typ som domningar och som armen/handen svullat upp trots den inte har det

• mjess

Även ett tryck under bröstet? Inte ihållande så länge men någon minut?

• mjess

Det molar till lite i några sekunder sedan släpper det så kommer det och går. Kan även mola lite vid när jag tar ett djupt andetag

• mjess

Det i magen släppte under natten, istället vaknar jag upp och har obehag vid tarmarna. Så jobbigt struntar veta vad som är verkligt eller inte :(

• mjess

Förstår precis hur du känner. Man mår bra och helt plötsligt dyker något upp och det börjar om på nytt. Jag har själv lärt mig hantera den bättre men det räcker med det som kommer

• mjess

Är det någon som känt som ett tryck över näsan och lite högt upp på kinderna brevid näsan? Nytt och skrämmande för mig och blev jätterädd. Höll någon enstaka minut

• mjess

Någon som får brännande känsla i bröstet? Inte under längre stund utan kommer då och då?

• mjess

Fan:( jag som mått bra ett tag nu så igår upptäckte jag som blåmärken på halsen. Det försvann efter någon timme, vanligtvis skulle jag inte bry mig eftersom de försvann men min moster skrev åk till akuten. Jag åkte och redan i receptionen sa de att de såg inget på halsen och trodde det var smuts, något från kanske jackan, hon sa de att får jag svårt att svälja eller svårt att andas skulle jag åka in. Nu ligger jag här vettskrämd och vet inte om det är något farligt eller bara ångest. Vill åka till akuten men tänk om det bara var skit, men kollade och är rädd att något ska komma tillbaka och tycka mig se lite på halsen ändå. Vad ska jag göra :(

• mjess

Rädd att det ska komma tillbaka, fokus har legat på halsen extremt mycket idag och jag har kollat fall det är borta eller inte. Sen började det kännas konstigt i halden under kvällen men antar det kan vara ångesten. Men man kan ju inte sluta tänka att OM det inte är ångesten. Kram tack snälla!

• mjess

kan ni få att ni känner att ni inte kan andas några sekunder, eller att andningen liksom blir tyngre då & då bara? Att det känns konstigt i halsen även i ansiktet ibland? 

• mjess

Jag kan bli extra röd på kinder + näsa däremot kan jag få konstig känsla i ansiktet.

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?