Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Hej alla,
Jag har haft en alldeles för stor mängd symptom kopplade till stress och ångest så raddar upp lite;
yrsel, av olika sorter och olika kraftigt ( skitjobbigt!!)
sett i kors, hela synupplevelsen har lutat åt höger en längre period, golv och mark lutar o känns som ja kan trilla av..
overklighetskänsla/i en bubbla
olika typer av extrem hjärtklappning eller väldigt "hård" puls.. har ett standar panik läge där pulsen blir ca 130-140
tom o kurrig i magen,svårt att äte eller äter fast magrat samtidigt
rädd och överkänslig för ljud
överkänsliga sinnen, illamående av dofter främst mat, överkänslig mot ljus och ljud
svettningar
rädsla nåt hemskt ska hända, antingen runt mig eller att folk ska skadas/dö
onormalt kraftiga känslo reaktioner
svimningskänsla o panik som jag velat dö ifrån så hemskt har det känts
gamla minnen och rädslor som dykt upp och varit snudd på mer verkliga än ja upplevde de när de hände
spänningar i nacken
huvudvärk
hormonproblem både med mensen och obalans i sköldkörteln
många av dessa har jag kommit ur, men tyvärr har jag fått som torgskräck av att gå igenom detta. litar inte på min kropp på samma sätt längre. rädd att råka ut för ett yrselanfall eller se i kors när jag kör bild eller så..gick överallt förr..nu vågar jag knappt gå ut på det sättet, för jag är rädd för rädslan..
förr kände jag mig oövervinnerlig, nu när jag upplevt hur extremt skör o beroende av andra jag kunde bli så har jag svårt att hitta tillbaka till tilliten och självförtroendet.
jag ska försöka få hjälp med det för ju friskare jag blivit från utmattningen,stressen och ångesten dessto värre har det andra blivit..någon som upplevt det? och hur kom ni ur det isf?