Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Jag är sjukskriven för första gången i mitt liv för utmattningssyndrom:(. De sista månaderna har jag varit disträ och glömsk på ett obehagligt sätt. Men för några veckor sedan började jag konstant ha hjärtklappningar ( känns som att hjärtat går på som efter en springtur fast inte lika "hårt"), yrsel, illamående, matt i kroppen, svårt att sova, lätt att gråta, irriterad och ljudkänslig( blir irriterad när barnen pratar högt), otroligt darrig i händerna vilket är pinsamt bland folk...

Har ibland ett obehagligt "tryck" i huvudet som att jag håller på att få hjärnblödning och måste lägga mig direkt!

Mitt EKG var inte bra, tecken på arytmi och ska på kontroll igen. Hur har det varit på era EKG ? När blev ni bättre?

Vissa dagar är det jobbigt att bara gå till affären. :(

• Anonym (Fundersam)

Jag har fått som en speciell tics med huvudet som kommer flera gånger per dag:/. Säkert spänningar men sjukt jobbigt. Är ganska diskret men det är psykiskt jobbigt. Har fått citalopram utskrivet men har inte vågat börja. Har ni mediciner?

• Anonym (Fundersam)

Jag försöker tänka att ticsen är ofarliga och kommer att försvinna.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (emmy) skrev 2014-02-03 16:02:47 följande:
    Jag känner mig så skör hela tiden... som att ångesten å alla dess symtom ska slå till med all sin kraft när som helst :( känner mig hela tiden ostadig/yrslig.. spänd i kroppen. Käkarna, nacken.. ingen aptit... oro i kroppen.. kan helt plötsligt vilja gråta, bli arg osv.. 

Verkar som att man kan få alla möjliga symtom... 

Fick nr av min dr till en terapeut men vet inte om jag ska ringa? vad tycker ni? nån som varit och pratat med någon och tyckt att det hjälpt? jag är så rädd att allt bara bli pinsamt och jobbigt. 

Vad kan jag själv göra för att hjälpa mig ur detta?

Känner mig emellanåt livrädd ...  ge mig alla era tips om ni har några? hatar att må så här :(

Jag går hos en terapeut och det är jobbigt men skönt efteråt . Rekommenderar dig att göra det. För mig är det en del av läkningsprocessen.
  • Anonym (Fundersam)

Hur många är det av er som är sjukskrivna? Jag har varit sjukskriven för utmattningssyndrom sedan i början av november. Känner mig bättre än i början men det varierar mycket från dag till dag. Alla planerade aktiviteter tar emot och mycket energi. Har hjärtklappning vilket också syns på flera olika slags EKG jag gjort. Matt i kroppen och muskelryckningar i nacken/huvudet som gör att jag ibland inte ens kan dricka kaffe! Hos kuratorn gråter jag jämt och mycket men det känns bra efter, Går på Citalopram sedan i mitten av december. Har dagliga skakningar..

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?