• Anonym (emmy)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Mina symtom som jag misstänker beror på stress/ångest är:

Yrsel/ostadighetskänslor
    spänd i käkar och nacke
    oro
    rädd
    ledsen
    humörsvängningar
    rastlös
    trött
    kalla händer o fötter ( vid en sk attack ) 
    svårt att sova
    darrig 
    hjärtat slår fort 

För flera år sen så gjorde jag en röntgen av skallen och nacken ( eftersom jag var sääääker på att ha en tumör typ) hittades inga fel.
    Togs prover- alla var bra.
    Gick till öron näsa hals mottagning, kontroll av allt. Visade inget onormalt.

Så himla jobbigt ändå... jag tror alltid att jag är döds sjuk :(   

• Anonym (emmy)

Är skönt att läsa att man inte är ensam om sina problem även om man såklart inte önskar någon att behöva må dåligt.
    Har ni några tips hur man ska få må bättre? 
    Jag brukar tex ligga på spikmattan då jag ska somna men nu känns det som den inte hjälper längre. Innan gjorde den mig avslappnad och sömnig, har väl använt den för ofta?! 
    Jag vill inget hellre än att bi "normal" igen.. det är ju värdelöst att ha så här! 

• Anonym (emmy)

Jag kan känna ett lätt tryck i huvudet, det gör inte ont men är obehagligt. Jag har dessutom yrsel och ostadighetskänsla.. inte roligt.
    I dag är en yrsel och oros dag! 
    Känns bra så länge jag ligger ner men så fort jag reser mig så känner jag av det :( 

• Anonym (emmy)

Jag känner mig så skör hela tiden... som att ångesten å alla dess symtom ska slå till med all sin kraft när som helst :( känner mig hela tiden ostadig/yrslig.. spänd i kroppen. Käkarna, nacken.. ingen aptit... oro i kroppen.. kan helt plötsligt vilja gråta, bli arg osv.. 
    Verkar som att man kan få alla möjliga symtom... 
    Fick nr av min dr till en terapeut men vet inte om jag ska ringa? vad tycker ni? nån som varit och pratat med någon och tyckt att det hjälpt? jag är så rädd att allt bara bli pinsamt och jobbigt. 
    Vad kan jag själv göra för att hjälpa mig ur detta?
    Känner mig emellanåt livrädd ...  ge mig alla era tips om ni har några? hatar att må så här :(

• Anonym (emmy)

Till er som äter atarax, hjälper det? äter ni det hela tiden eller vid behov? vad hjälper den mot? är det lugnande? 

• Anonym (emmy)

Torr i munnen och kalla händer o fötter har jag med! 

• Anonym (emmy)

Yribollen ville bara säga att jag har likadant :( vidrigt! 

KRAM! 

• Anonym (emmy)

Jag krävde röntgen av skallen och nacke.. visade inget . Öronmottagningen: kollade noggrant öron osv.. visade inget. Kollade sköldkörteln , den var ok den med. 

Fick en viss hjälp av sjukgymnast, spänningarna släppte i nacken , skulderbladen ( iaf för stunden ) har du fått träffa sjukgymnast??

Jag vet inte hur du har det men för mig är det mer yrsel/ostadighetskänsla när jag rör på mig. Ligger jag still så känns det ok. Skumt?! 

Ska börja med sertralin i morgon igen.. åt de tabletterna för några år sedan och blev bättre så bra att jag kunde sluta. Men nu är det tydligen dax igen :( 

Äter lergigan vid behov men blir så trött av dom att jag bara vill sova hela tiden... 

• Anonym (emmy)

Just det, håravfall och psoriasis har jag med!

• Anonym (emmy)

Jag är sjukskriven sen ett par veckor tillbaka, också för utmattnings syndrom. Började med medicin ( sertralin ) förra torsdagen, ska trappa upp den sakta.. 
    Har verkligen mått jätte dåligt med massa fysiska symtom som yrsel, darrningar, hjärtklappning... :( 
    De sista två dagarna har jag känt liiite mer ork men är fortfarande väldigt trött och "känslig" stressar upp mig för minsta lilla. 
    Härom dagen skulle jag skjutsa en vän till Stockholm och jösses så stressad jag blev att köra i den trafiken ( har aldrig haft problem med det innan) men nu kändes det som jag bara ville där i från. Bilar precis överallt! usch! 

• Anonym (emmy)

Du behöver nog inte oroa dig alls. Speciellt inte eftersom det försvann :) försök koppla av , KRAM 

• Anonym (emmy)

Har lyckligtvis känt mig ganska ok på sistone, men i dag på em kom dom obehagliga känslorna tillbaka , det snurrade till och jag kände mig skakig, magen blev orolig, armar känns svaga.. hjärtat darrar.. så nu ligger jag här och mår dåligt. Tänker ofta katastrof tankar o sjukdomar. Hoppas detta går över snabbt. Hatar när jag får så här!!!! 

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?