Inlägg från: Anonym (knäpp?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (knäpp?)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Hej, googlade runt och hittade denna tråden, läst igenom den lite grann, många som har symtom som stämmer in på mig.

Yrsel, ostadighetskänslor, huvudvärk, tryck i huvudet. Ja listan kan göras lång..

Min fråga, är det någon som har darrningar i armar och ben? Som att man varit och tränat och är trött i musklerna..börjar förstå att jag kanske lider av ångest och inte als - som jag fått för mig. Har aldrig känt av detta darrande innan..

• Anonym (knäpp?)
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-12-06 09:01:30 följande:
    Jag har fått som en speciell tics med huvudet som kommer flera gånger per dag:/. Säkert spänningar men sjukt jobbigt. Är ganska diskret men det är psykiskt jobbigt. Har fått citalopram utskrivet men har inte vågat börja. Har ni mediciner?

Oj, jag tänkte precis skriva i denna tråden och fråga om någon varit med om liknande! Jag har haft små irriterande ryckningar i nacken under ca två veckor nu. Tror det har med spänningar att göra med då jag varit orolig/spänd över diverse grejer det sista, men ibland börjar jag fundera och hypokondrin sätter igång..
  • Anonym (knäpp?)
    Anonym (Fundersam) skrev 2013-12-07 13:41:35 följande:
    Jag försöker tänka att ticsen är ofarliga och kommer att försvinna.

Samma här..Får ju ta och erkänna att det känns "skönt" att man inte är ensam om detta..om man får säga så

hoppas det går över snart för oss båda, får jag väl säga.
  • Anonym (knäpp?)

Någon som har känslan av att det pirrar i armarna? Känner mig svag och skakig i armarna och har gjort det nu i typ 2 veckor. Sjukt ångestframkallande när man är hypokondrisk och googlar..känns i armarna men syns inte, kan man säga. Började med att jag ryckte i nacken, sen gick det till armarna..vet inte ifall man kan framkalla sånt själv rent psykiskt..

• Anonym (knäpp?)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-16 16:06:00 följande:
    jag har så rätt ofta, ibland kortvarigt o ibland i längre. brukar komma om jag gör nåt statiskt som sitter vid dator, läser ( har en oförmåga att spänna mig i nacken typ ..jämt) 

för mig finns det två varianter, den som känn som speedade myror som springer omkring o gör att det är obehagligt att ligga still, fast samtidigt är de ostyriga och trötta/domnade. eller den där det blir kallt stelt o pirrigt, som iskristaller innanför huden.. ( den varianten blir lite bättre av o duscha varmt)

har du i båda armarna samtidigt oftast?

Ja det känns i bägge armarna fast mest i höger (används mest så kanske rätt logiskt)

Kanske kan det bero på att jag spänner mig i kroppen, för jag märker att jag rycker till i armen/armarna någonstans när jag ska gå och sova, eller när jag "slappnar av" vilket inte är så himla lätt fullt ut nu för tiden. Sjukt obehagligt.. Fick för mig att jag hade als för några veckor sedan så jag kanske lurar mitt egna psyke :-/
  • Anonym (knäpp?)
    Anonym (zz) skrev 2013-12-16 17:27:32 följande:
    är du högerhänt? för samma för mig, värst i höger. 

jag tror det är så för mig, o kan ju säkert va samma för dig. jag har haft extremt mycket spänningar i nacken ( så fort ja upplevt eller känt nåt obehag/panik osv så spänner jag mig o så blir allt ännu värre yrsel domningar osv, fr blodet kan inte flöda)

och om det rycker när du sover tycker jag spänningar låter sannolikt. förstår dig, så lätt att oroa sig när man känner massa konstigheter ;(

Tack för dina svar, känns faktiskt lugnande högerhänt är jag ja.. jag har varit väldigt spänd den senaste tiden så jag tänker hoppas på att det beror på det, Har inte haft någon riktig inre ro. Blir ju inte Heller bättre av att man (jag) tror att jag har diverse sjukdomar för minsta lilla. Usch
  • Anonym (knäpp?)

Någon som brukar känna ett lätt "tryck" i huvudet och illamående? :-/ vaknat så några dagar nu och det är allt annat än skönt. Även stel som en pinne i nacken emellanåt..

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?