Inlägg från: Anonym (Inte igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte igen)

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Hade mycket ångest och panikattacker förut. När det var som värst var jag helt säker på att jag hade en hjärntumör och skulle dö. Hade hjärtklappning varje natt när jag skulle sova i ca 1 ½ år. Domningar, stickningar och myrkrypningar i händer, fötter och även ansiktet och huvudet.
    Stel som bara den i axlar nacke...  Det började när jag gick i 2:an på gymnasiet. Tog 1½ - 2 år innan jag kunde leva normalt igen.

Är 22 år nu har varit ett ganska jobbigt sista år. Mycket jag inte bearbetat riktigt. Utan jag tränger undan det så det känns bättre för stunden. Ska flytta och byta program till hösten vilket går och gnager inom mej om jag gör rätt lr inte och hur det kommer bli med allt. Om jag kommer trivas med skola, kompisar osv.

Har jobbat nu under sommaren och har väl inte hunnit fundera så mkt över hösten. Men nu sista 2 veckorna har jag väl börjat fundera mer och mer på det och även börjat känna av min kropp Rynkar på näsan
    Känner en svaghetskänsla i armarna och kan även ha molande värk i handlederna. Även att det kan domna lite i händer och fötter. Men tkr inte att det riktigt är på samma sätt som för flera år sen när det var som värst...

Så mina tankar går ju först att det är något annat fel, googlar man symptom kan man ju få upp ganska många mindre roliga sjukdomar. Kan ångesten bara "byta" symptom ?

Har mer lr mindre varit helt fri från konstiga kroppsliga symptom i 2 år och sen kommer det nåt igen.
    Vägrar att det ska bli som det var förut igen!
    Har ju hellre bara ångest än nån annan mysko sjukdom. Men orkar fan inte med hela den där resan att bli bra igen Skrikandes

Så ja min fråga är väl för att förhoppningsvis kunna lugna mej själv, är det vanligt med värk i leder/muskler vid ångest/oro ?

• Anonym (Inte igen)

Okej, ja känns ju bra att det nog är ångest ändå. Tror väl egentligen innerst inne inte att jag har någon super allvarlig sjukdom. Men när man går med alla tankar själv om allt blir det lätt att dra orationella slutsatser.

Så inte vet jag nu gäller det bara att försöka få ordning på livet igen på 1 månad innan jag flyttar iväg och allt är nytt och ganska läskigt. Hur jag ska göra det har jag dock inte någon direkt idé om än ...

• Anonym (Inte igen)

Fast hjärtklappning är det ju inte så konstigt att man får om man tagit ut sej? Yrsel vet jag inte, har själv aldrig drabbats av det.
    Hjärtklappning kunde jag få efter träning och får det säkert nu också när jag springer och tar ut mej. Skillnaden nu för mej är att jag inte uppmärksammar om jag har hjärtklappning ett tag efter träning. Men det gjorde jag verkligen förut när det var som värst.

Tror att mycket av ångestsymptomen "föds" av att man är väldigt uppmärksam på sin kropp hela tiden och så fort man känner något. T.ex hjärtklappning så uppmärksammar man det.Man kanske till och med börjar oroa sig för att få en panikattack. Och då är spiralen igång. Då känner man efter ännu mer och och symptomen förvärras lätt.
    Var iaf så det var för mej.

• Anonym (Inte igen)
    Anonym (Myggan) skrev 2013-08-14 19:55:43 följande:
    Ingen???? Gråter
    Har inte känt exakt så du beskriver. Men en sak jag lärt mej är att ångesten kan ge väldigt konstiga och lika symptom för olika människor.
    Mitt tips är att inte försöka ge det allt för stor uppmärksamhet. Är svårt jag vet! Men att bara försöka registrera att "ja nu känner jag det där i bröstet igen" istället för att man tänker "nu känns det konstigt i bröstet, jag har säkert nåt dolt hjärtfel." osv och sen är karusellen igång.

Tror det är mkt det som gjort att jag kommit ifrån ångesten.
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?