Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
Intressant tråd. Att man kan få så mycket fysiksa bevär orsakat av psykisk obalans är ju helsjukt.
Jag började bli lite deprimerad när jag närmade mig 40 för några år sedan, så jag vill hävda att en 40-årskris satt fart på mina besvär. Innan hade jag inte ens varit hos en läkare och hade inga besvär, men så fort detta började så utökas bara symptomen och oron ökade i samma grad.
Darrighet
Muskelryckningar (man ser hur vissa muskler rycker under huden) detta poppar upp lite över allt i kroppen.
Stelhet, värk i leder och allmän molande värk lite här och var i perioder.
Yrsel (inte så ofta)
Hjärtklappning
Domningar/ stickningar
Myrkrypningar
Ont i magen (IBS)
Öronsus
Säker något mer som jag glömt..
Just nu är det mest stelhet, värk i leder och darrighet som är på tapeten, för allt går bara runt..
Som andra skrivit så blir man ju orolig över alla sympton och det blir en ond cirkel. Nu är man överdrivet uppmärksam på sin kropp och gör stor sak av allt, som man tidigare förmodligen inte ens skulle ha reagerat på. Nu slår det till när man minst förväntar sig det. Man kan må bra och ha flera roliga saker att se fram emot, men pang så blir man darrig eller får hjärtklappning etc. Hur frustrande som helst, inget synbar logik.
Man har utvecklat hypokondri, så varje symptom kan ju vara tecken på någon allvarlig sjukdom.
Neurologiska sjukdommar, reumatism / artros, hjärtproblem m.m.
Jag har förståss varit hos läkare fler gånger, men ingen har hittat något fel. Jag har även gått hos en psykolog (kognitiv terapi), men jag vill inte påstå att det hjälpte så mycket.
Hur fan ska man komma över det här så man kan börja leva lite mer normalt, utan alla dessa jävla syptom och besvär som förstör tillvaron?